Innowacyjność przyszłością branży turystycznej

Nowy raport branżowy zatytułowany „Gorączka złota w branży turystycznej 2020″ prezentuje, w jaki sposób branża turystyczna może lepiej reagować na problemy światowej gospodarki i zapewnić sobie rozwój oraz dochodowość.

Zwracając uwagę na koniec tradycyjnych klas w kabinach samolotów, powrót tradycyjnych biur podróży, dominację Azji, spadek znaczenia klasy business oraz ważne pojęcie ‘total travel experience’, raport przedstawia nową wizję dotyczącą przyszłości podróżowania.

Raport Gorączka złota w branży turystycznej 2020 został opracowany przez cenioną firmę konsultingową Oxford Economics na zamówienie firmy Amadeus, wiodącego partnera technologicznego i dostawcy usług przetwarzania transakcji dla światowej branży turystycznej.

W oparciu o prognozy makroekonomiczne i liczne opinie zebrane wśród ekspertów branżowych z linii lotniczych, biur podróży oraz organizacji międzynarodowych, raport przedstawia nowe źródła dochodów, czynniki rentowności, nowe modele świadczenia usług oraz zmiany upodobań podróżnych, które będą wpływać na przyszłość branży.

Najważniejsze tezy

Globalny obraz: do 2020 roku Azja znacząco zwiększy wydatki na podróże

Choć w roku 2010 światowa gospodarka wróciła na ścieżkę wzrostu, rynek europejski pozostaje spowolniony, a dalsze perspektywy są niepewne. Analizując przyszłość do 2020 roku, autorzy dokumentu przewidują, że na kraje Azji przypadać będzie jedna trzecia (32%) światowych wydatków na podróże – w stosunku do obecnych 21% oznacza to radykalną zmianę w ciągu najbliższych dziesięciu lat.

Możliwości rozwoju: koncepcja „total travel experience” wymaga nowych modeli

Kluczem do dalszego rozwoju i zyskowności branży turystycznej jest – do tej pory ulotne – pojęcie ‘total travel experience’. Raport analizuje potencjał linii lotniczych celem zyskania statusu ‘szybkiego środka transportu i łączenia ludzi’ z wykorzystaniem takich narzędzi, jak szybka kolei czy wideokonferencja. Dokument przewiduje powrót tradycyjnych biur podróży zmienionych pod wpływem nowych technologii i rosnącego zapotrzebowania na spersonalizowany konsulting i obsługę wymagających klientów, a także zmiany struktury demograficznej klientów.

Gusta przyszłości: koniec tradycyjnych klas w kabinach samolotów, skoncentrowanie na grupie starszych podróżnych, rosnące zapotrzebowanie na tradycyjne biura podróży i nowa klasa podróżnych zmienią podróżowanie

Podkreślając zmiany upodobań i potrzeb podróżujących, raport wskazuje kilka najważniejszych możliwości, jakie otwierają się przed firmami turystycznymi w nadchodzącej dekadzie. Należą do nich:

- „Wirtualne”, spersonalizowane klasy, które zastąpią tradycyjny podział na pokładzie samolotów;

- Tradycyjni agenci biur podróży staną się „menedżerami stylu życia”, dbającymi o zaspokojenie wszelkich potrzeb podróżnych;

- Segment „bogatszych, starszych i podróżujących” stworzy nowe źródła przychodów;

- Klasa business, jaką znamy obecnie, może zniknąć, ustępując miejsca klasom wirtualnym, bardziej spersonalizowanym, stworzonym zgodnie z upodobaniami klientów.

„Zawsze chętnie inicjujemy dyskusje w branży turystycznej na temat kierunków zmian, przyszłych potrzeb podróżujących i wizji dalszej ewolucji branży, mających na celu zapewnienie rozwoju i dochodowości. W raporcie badamy nowe modele współpracy, sposoby zapewnienia najlepszych warunków podróżowania – owego „total travel experience” – oraz to, czy przyszłość linii lotniczych i biur podróży wiąże się z fundamentalną zmianą świadczonych przez nie usług.”-komentuje wyniki raportu wiceprezes firmy Amadeus ds. handlowych Philippe Chérèque.

Raport Gorączka złota w branży turystycznej 2020 wchodzi w skład serii Amadeus Traveller Series – globalnego przedsięwzięcia mającego na celu stymulowanie nowych sposobów myślenia i innowacji w branży turystycznej.

Zaloguj się Logowanie

Komentuj