Innowacyjna kampania społeczna zachęca do wsparcia chorych na raka

Świat jak z gry komputerowej. Grafika dopracowana do perfekcji. Scena wojny, w której w pełni umundurowana kobieta z bronią w ręku walczy z wielką bestią – rakiem. Tak zaczyna się spot kampanii „Wojna z rakiem”, przygotowanej przez Fundację Alivia.

Kampania „Wojna z rakiem” ma na celu zerwać ze stereotypem „chorego na raka”, zwracając uwagę na niezłomność i bohaterstwo osób zmagających się z chorobą nowotworową. Fundacja Alivia chce też przekazać, że walka z rakiem może być wygrana, ale by wygrać często niezbędne jest wsparcie w postaci pieniędzy. To one stanowią amunicję, umożliwiającą skuteczną walkę z rakiem.

W pracę nad kampanią pro-bono zaangażowany się uznane firmy, takie jak Platige Image i Saatchi & Saatchi Interactive Solutions. Ich dzieło zdobyło uznanie wielu odbiorców oraz specjalistów. „Wojna z rakiem” zdobyła dwa srebra w konkursie Innovation AD #Award 2016 oraz złoto w konkursie MIXX Awards 2016.

Pieniądze mogą pokonać raka

W onkologii wciąż powstają nowe innowacyjne leki, które umożliwiają bardziej skuteczne leczenie. Większość nowoczesnych leków to tzw. leki celowane, które działają na skutki konkretnych mutacji w genach, dzięki czemu nie uszkadzają zdrowych komórek. Wykazują większą skuteczność i mniejsze skutki uboczne od standardowej chemioterapii.

Dla polskich pacjentów takie leki często jednak nie są dostępne, ponieważ NFZ ich nie refunduje. Co roku wielu polskich chorych umiera, chociaż nie musi, ponieważ współczesna wiedza medyczna pozwala na ich wyleczenie lub znaczne przedłużenie życia. Dlatego właśnie chorzy potrzebują wsparcia, aby wygrać z rakiem. Koszty leczenia onkologicznego mogą sięgać kilkunastu a nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie. To kwota, która może być osiągalna tylko dzięki pomocy od wielu Ludzi Dobrej Woli.

Fundacja Alivia od 6 lat pomaga chorym ponieść wydatki związane z leczeniem. Dzięki pomocy od ponad 68 tysięcy darczyńców przekazała im już ponad 5,7 miliona złotych. Dzięki temu wielu chorych mogło zakupić nierefundowane leki, przejść terapię za granicą lub ponieść inne wydatki, takie jak prywatne badania diagnostyczne, na które w ramach NFZ czeka się zbyt długo.

Fundację Alivia można też wesprzeć przekazując 1% podatku (KRS 0000358654). Na stronie www.alivia.org.pl/rozliczenie-pit-1-procent/ znajduje się wygodny w obsłudze program, które pomoże prawidłowo wypełnić formularz PIT. To nic nie kosztuje, a może uratować życie!

Zaloguj się Logowanie

Komentuj