Grupa Handlowa Emperia rozszerza wdrozenie systemu Oracle Business Intelligence Suite

Oracle Polska informuje, że Grupa Handlowa Emperia – jedna z największych polskich grup handlowych – zakończyła wdrożenie systemu analitycznego Oracle Business Intelligence Enterprise Edition w obszarze sprzedaży detalicznej. Projekt jest rozszerzeniem wykonanego w roku 2007 wdrożenia obsługującego działalność Grupy w segmencie dystrybucyjnym i – podobnie jak poprzednio – został przeprowadzony przez konsultantów firmy Asseco Business Solutions, partnera Oracle Polska posiadającego status Centrum Kompetencyjnego w dziedzinie rozwiązań Business Intelligence.

Główna faza wdrożenia systemu Oracle trwała 5 miesięcy i była poprzedzona 2-miesięcznym etapem dokładnej analizy przedwdrożeniowej. W ramach wdrożenia zostało zbudowanych 10 analitycznych modułów tematycznych, dotyczących takich procesów biznesowych, jak sprzedaż, marketing (w tym analiza akcji promocyjnych), kontrola zapasów, analiza indeksu cenowego – przeprowadzana w przekroju regionów, towarów lub koszyka produktów, czy prognozowanie budżetów. Oprócz dostarczania zestawu gotowych raportów, system umożliwia grupie wykwalifikowanych analityków firmy Emperia wykonywanie dowolnych zestawień ad-hoc.

W Grupie Emperia działa transakcyjny system informatyczny oparty na technologii Oracle, który został stworzony przez własny zespół informatyków. System obejmuje swoją funkcjonalnością wszystkie procesy biznesowe firmy: finanse, logistykę, sprzedaż i zakupy oraz obsługę magazynu. Wszystkie te procesy dostarczają także informacje do wdrożonego rozwiązania BI.
"Rozszerzenie zakresu funkcjonalnego rozwiązania Oracle Business Intelligence jest kolejnym krokiem w kierunku standaryzacji systemów informatycznych Emperia Holding na produktach Oracle" – powiedział Jacek Dudzik, prezes Spółki Emperia Info. "Dokonane dwa lata temu wdrożenie Oracle BI w segmencie dystrybucji okazało się niezwykle udane; korzyści jakie zanotowaliśmy w wyniku tego projektu zachęciły Zarząd Grupy do rozszerzenia projektu także o obszar detaliczny. Projekt w chwili obecnej obejmuje nasze największe sieci sprzedaży i będzie sukcesywnie nadal rozszerzany na pozostałe marki handlowe, którymi zarządza Grupa Emperia". (red)

Zaloguj się Logowanie

Komentuj