Frost & Sullivan nagradza Interactive Intelligence za innowacyjność

Ogólnoświatowa firma badawczo-konsultingowa Frost & Sullivan wyróżniła nowe rozwiązanie Interactive Intelligence do automatyzacji procesów biznesowych na bazie technologii komunikacyjnych nagrodą North American Product Differentiation Innovation Award 2009.

Nagroda jest przyznawana corocznie firmie, która stworzyła lub rozwinęła produkty wykazujące się na tle konkurencji szczególnie innowacyjnymi cechami. Równocześnie innowacyjne cechy nagrodzonego produktu powinny znacząco przewyższać ofertę rynkową pod względem wydajności produktu i stopnia bądź tempa rozwoju technologicznego.
 
W nowym rozwiązaniu, oferowanym pod nazwą Interaction Process Automation (IPA), wykorzystano biznesową, ujednoliconą platformę Interactive Intelligence do komunikacji IP. Służy ona do gromadzenia, ustalania priorytetów, odpowiedniego kierowania i śledzenia wszystkich etapów potencjalnie każdego procesu biznesowego realizowanego w firmie. Do podstawowych funkcji aplikacji należy całościowe modelowanie procesów, kolejkowanie tworzących je kroków i wyznaczanie tras, informowanie w czasie rzeczywistym o obecności, tworzenie sprawozdań, wielokanałowe nagrywanie i monitorowanie.
 
„Firma Interactive Intelligence wywodzi się z sektora rozwiązań komunikacyjnych dla biznesu i centrów kontaktowych i w swoim nowym produkcie zastosowała całą właściwą dla tej branży wiedzę o efektywnym przekazywaniu procesów” – powiedział Keith Dawson, analityk firmy Frost. – „Tworząc system IPA jako rozszerzenie biznesowej platformy do komunikacji IP firma Interactive Intelligence sprawiła, że inżyniera procesów znalazła się w zasięgu organizacji dowolnego typu i rozmiarów.”
 
Interactive Intelligence opracowało IPA jako alternatywę dla tradycyjnych, złożonych pakietów i zestawów narzędzi workflow, które wymagają profesjonalnego wsparcia, kosztownego dostosowywania programistycznego oraz długich cykli wdrożeniowych.
 
„IPA to zupełnie nowe podejście do automatyzacji procesów” – powiedział dr Donald E. Brown, założyciel i prezes Interactive Intelligence. – „Sięgnęliśmy po dojrzałą technologię komunikacyjną i zastosowaliśmy sprawdzone mechanizmy do automatyzacji procesów biznesowych w obrębie całej firmy. IPA zwiększa efektywność i ogranicza koszty działalności przedsiębiorstwa. Mniejsze zatrudnienie, szybsza realizacja poszczególnych procesów, brak opóźnień i błędów ludzkich, a także standaryzacja przebiegu i obsługi procesów – to podstawowe korzyści naszego nowego rozwiązania.”
 
Według Keitha Dawsona aplikacja IPA jest zdecydowanie innowacyjna. „Interactive Intelligence przyjęło stosunkowo proste założenie – że technologie komunikacje mogą służyć do automatyzacji procesów – a następnie posłużyło się nim, żeby przeciąć gordyjski węzeł łączący zunifikowaną komunikację, zarządzanie agentami i optymalizację procesów biznesowych” – powiedział Dawson. – „Firma zdołała zrealizować ten cel bez tworzenia nowej technologii lub całkowitej przebudowy swojej strategii produktowej i rynkowej. Idealnie wpisuje się to w definicję »innowacji wyróżniającej produkt«.”
 
Raport pt. Frost 2009 North American Product Differentiation Innovation Award poświęcony firmie Interactive Intelligence można pobrać ze strony www.inin.com/FrostSullivanAward/.
 
Metodologia badawcza przyjęta przez firmę Frost na potrzeby projektu Product Differentiation Innovation Award bazuje na szczegółowym śledzeniu strategii zróżnicowania produktowego, które przyjmują konkurujący ze sobą uczestnicy rynku. W tym celu prowadzone są wywiady z konkurującymi firmami, ankiety wśród odbiorców, a także szeroko zakrojone badania pomocnicze. Następnie, zgodnie z kryteriami pomiarowymi, tworzony jest ranking uczestników rynku.
Dodatkowo, Frost ocenia uczestników w następujących obszarach:
- Stopień innowacyjności w porównaniu do innych uczestników rynku
- Pozytywny wpływ na sprzedaż, wynikający bezpośrednio z cech wyróżniających produktu
- Skrócenie czasu wchodzenia na rynek dzięki strategii wyróżnienia produktu
- Korzyści dla odbiorców końcowych wynikające z cech wyróżniających produktu
- Wpływ cech wyróżniających produktu na łatwość dopasowania do nowych zastosowań u odbiorców końcowych
- Wpływ cech wyróżniających produktu na dojrzałość rynku
(red)

Zaloguj się Logowanie

Komentuj