Finnair finalizuje proces przejścia na nową platformę kontroli odlotów Amadeus Altéa

Linie lotnicze Finnair z powodzeniem zakończyły przenoszenie wszystkich działań związanych z obsługą odlotów na platformę informatyczną nowej generacji Amadeus Altéa. Finnair jest również pierwszą linią lotniczą, która wdrożyła rozwiązanie Altéa Self Service Check-in, udostępniające klientom szeroki wybór sposobów dokonania odprawy – począwszy od witryn internetowych, przez telefony komórkowe (SMS i MMS), aż po elektroniczne stanowiska w hali odpraw portów lotniczych.

Ostatni etap przejścia na nową platformę obsługi odlotów obejmował migrację odpraw pasażerów Finnair w 63 portach lotniczych całego świata. Operacja zakończyła się 29 kwietnia i przeprowadzona została bez większych problemów, czy zakłóceń w pracy przewoźnika.
 
„Migracja systemu obsługi odlotów to ostatni krok w realizacji strategicznego projektu, usprawniającego działanie naszego przedsiębiorstwa. Nasze oddziały w Europie i Azji potrzebują aplikacji zdolnych do łatwego i szybkiego dostosowania się do nowych wymagań rynku” – mówi Tom Källström, wiceprezes Finnair ds. rozwoju e-biznesu.
 
Amadeus Altéa zapewnia liniom Finnair szereg korzyści – „Po raz pierwszy nasze systemy obsługi pasażerów są w pełni zintegrowane, od etapu sprzedaży tradycyjnej i internetowej po obsługę odlotów. Finnair może teraz przejść od etapu wdrożenia do procesu eksploatacji, co pozwala nam skoncentrować się na optymalizacji działania firmy. Nowe rozwiązanie pozwala nam szybciej reagować na zmiany sytuacji rynkowej oraz umożliwia aktywne podejście do nowych potrzeb biznesowych” – kontynuuje Tom Källström.
 
„Finnair to już trzecie linie lotnicze, które wdrożyły nowy system Altéa Departure Control” – mówi Julia Sattel, wiceprezes firmy Amadeus ds. informatyki lotniczej. – „Wdrożony przez Finnair ostatni moduł, należący do nowoczesnego rozwiązania do zarządzania i obsługi klientów, ujawnia liczne zalety systemu oraz stanowi dowód naszych możliwości technologicznych w zakresie rozwiązań dla portów lotniczych.”
 
Wielokanałowa, samoobsługowa odprawa, outsourcing pomocy technicznej pierwszego stopnia, odprawa pasażerów korzystających z różnych przewoźników, a także infrastruktura komunikacyjna, wykorzystująca najnowsze technologie sieciowe łączące placówki przewoźnika z centrum danych firmy Amadeus – to również nowe usługi uruchomione przez firmę Amadeus dla Finnair.
 
Do chwili obecnej na kompleksowe wdrożenie pełnego rozwiązania Altéa CMS zdecydowało się ponad 50 linii lotniczych, zaś około 100 innych przewoźników już z przynajmniej jednego elementu systemu Altéa CMS. Wśród nich jest sześciu z dziewięciu członków globalnego sojuszu oneworld, do którego należy Finnair.

Zaloguj się Logowanie

Komentuj