Już ponad 700 jednostek samorządu terytorialnego w Polsce korzysta ze szkoleń w ramach portalu służby przygotowawczej – poinformowało MSWiA.
Uruchomiony pod koniec kwietnia tego roku portal internetowy za pośrednictwem, którego odbywają się szkolenia w zakresie służby przygotowawczej dla jednostek samorządu terytorialnego cieszy się coraz większą popularnością.
Jak poinformowało MSWiA, aktualnie korzysta z niego ponad 1300 pracowników samorządowych z 709 jednostek samorządu terytorialnego.
Portal udostępnia 9 kursów, w tym m.in. z zakresu postępowania administracyjnego, finansów publicznych, przetargów, instrukcji kancelaryjnej czy dostępu do informacji publicznej.
Z portalu mogą bezpłatne korzystać wszystkie urzędy samorządowe. Konieczne jest jednak zarejestrowanie jednostki samorządowej na witrynie. W tym celu należy wejść na stronę sp.4system.com i zarejestrować swoją jednostkę.
Raz zarejestrowany urząd może korzystać ze wszystkich funkcji portalu i zapisywać na szkolenia nieograniczoną liczbę pracowników, całkowicie za darmo.
Decyzję o skierowaniu pracownika do odbycia służby przygotowawczej podejmuje kierownik jednostki, w której urzędnik jest zatrudniony. Służba maksymalnie trwa do trzech miesięcy i kończy się egzaminem. Po jego zaliczeniu można otrzymać stosowny certyfikat.
Platforma powstała w ramach unijnego projektu „Szkolenia i pomoc doradcza w zakresie etyki i unikania konfliktu interesu w samorządzie terytorialnym” realizowanego w ramach poddziałania 5.2.2 Systemowego wsparcia funkcjonowania administracji samorządowej, Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej PO Kapitał Ludzki.
Zaloguj się Logowanie