„Coraz większe poleganie ludzi na telefonach komórkowych, sprawia że operatorzy traktują strategicznie możliwość przekazywania krytycznych informacji, które muszą natychmiast dotrzeć do odbiorców w sytuacjach kryzysowych” — powiedział Morgan Wright, wiceprezes działu globalnych rozwiązań komunikacyjnych o znaczeniu strategicznym (Global Mission Critical Communication Solutions) Alcatela-Lucenta. „Rozwiązanie Broadcast Message Center daje operatorom taką możliwość, dzięki czemu w czasie zagrożenia abonenci mogą odebrać wiadomość z ostrzeżeniem”.
Rozwiązanie Broadcast Message Center funkcjonuje jako bezpieczny interfejs między agencją zarządzania kryzysowego a siecią operatora. Odbiera ostrzeżenia o niebezpieczeństwie i rozsiewa je w sieciach komórkowych obsługujących abonentów na określonym obszarze geograficznym. Ostrzeżenia można wysłać do ściśle określonej grupy od biorców, np.:
- rezydentów na obszarach zagrożonych powodzią, pożarem, gwałtownymi opadami, wichurami itp.;
- studentów, wykładowców i rodziców, w celu ostrzeżenia ich o zagrożeniu na uczelni;
- osób i pracowników przebywających na lotnisku, w supermarkecie lub biurowcu, w celu ewakuowania ich z powodu nieszczelności instalacji gazowej lub znalezienia podejrzanej paczki;
- obywateli, w celu przekazania im informacji o porwaniu dziecka;
- osób poruszających się po ulicach, w celu ostrzeżenia ich o rozlaniu chemikaliów, wypadku drogowym lub zamknięciu ulicy.
Wiadomości tekstowe połączone są z wibracją o specjalnej częstotliwości i sygnałem dźwiękowym dla niedosłyszących lub niedowidzących użytkowników telefonów komórkowych. Rozwiązanie Broadcast Message Center ułatwia operatorom zarządzanie priorytetami wiadomości oraz ich dostarczania, planowania i retransmisji, co ma kluczowe znaczenie podczas sytuacji kryzysowej.
Elastyczność i skalowalność rozwiązania Broadcast Message Center pozwala operatorom używać go również do obsługi komunikatów komercyjnych. Reklamodawcy i grupy zainteresowane uzyskują alternatywny kanał marketingu targetowanego, przedsiębiorstwa i samorządy mogą skutecznie komunikować się z pracownikami terenowymi, a operatorzy mogą zaoferować abonentom dodatkowe usługi, stanowiące nowe źródła przychodu.
Szybki rozwój technologii bezprzewodowej sprawia, że staje się ona ważnym narzędziem dla centrów szybkiego reagowania, centrów zarządzania kryzysowego i społeczeństwa w sytuacjach zagrożenia. Dzięki doświadczeniu w dziedzinie technologii bezprzewodowej, kompletnej ofercie usług i wyznaczeniu nowych standardów i specyfikacji nowych interfejsów Alcatel-Lucent jest wiodącym dostawcą strategicznych rozwiązań komunikacyjnych dla sektora bezpieczeństwa publicznego. Więcej informacji o rozwiązaniach Alcatela-Lucenta w zakresie bezpieczeństwa publicznego można znaleźć pod adresem http://www.alcatel-lucent.com/publicsafety.
Strony: 1 2
Copyright © Alexandrite Group
Zaloguj się Logowanie