Duży format, większe możliwości – nowe ekrany profesjonalne NeoPDP Panasonic

Firma Panasonic poinformowała o wprowadzeniu pierwszych trzech modeli ekranów plazmowych z serii 12. Nowe ekrany wielkoformatowe powstały głównie z myślą o rynku cyfrowych nośników informacyjno-reklamowych (stosowanych np. w handlu
i przemyśle rozrywkowym). Wykorzystują one technologię Panasonic NeoPDP, która poprawia jakość obrazu i podwaja wydajność, przy jednoczesnym zmniejszeniu ich grubości i wagi.

Pierwsze dostępne ekrany z serii 12 to modele o przekątnej 58, 65 i 85 cali. Można je montować poziomo lub pionowo dzięki łatwemu w użyciu systemowi wejść, który odpowiada szerokiej gamie funkcji wyświetlacza. Rozdzielczość ruchomego obrazu w technologii NeoPDP wynosi 1080 linii, co eliminuje wszelkie plamki i smugi obrazu. Dzięki współczynnikowi kontrastu wynoszącemu 40 000:1 odcienie czerni są głębsze, a obraz jest bardziej szczegółowy i realistyczny. Doskonałe parametry obrazu mają przyciągać wzrok i uwagę osób znajdujących się w pobliżu oraz przekonać reklamodawców, którzy do tej pory byli zawiedzeni, że cyfrowe nośniki informacyjno-reklamowe nie potrafią wiernie odwzorować grafiki przygotowanej zgodnie ze specyfikacją danej marki.

„Wprowadzenie serii 12 z technologią NeoPDP to duży krok naprzód w strategii firmy Panasonic zmierzającej ku zdobyciu pozycji lidera rynku wyświetlaczy wielkoformatowych” – powiedział Robert Więckowski, Sales & Marketing Manager Professional Plasma Displays w Panasonic Polska. „Rynek profesjonalny potrzebuje coraz większych wyświetlaczy do szeregu zastosowań w przestrzeni publicznej oraz podczas prezentacji i różnych wydarzeń. Seria 12 spełnia branżowe oczekiwania dotyczące ekranów wielkoformatowych, które są ekologicznie wydajne i jednocześnie oferują elastyczność, niezawodność i wysoką jakość obrazu wymaganą przez profesjonalistów z branży audio-wideo” – dodał.

Snując rozważania na temat przyszłości nowych modeli, Chris McIntyre-Brown – szef działu profesjonalnych zastosowań informatycznych i obrazowania w firmie konsultingowej z branży nowych technologii – FutureSource – powiedział: „Przewiduje się, że rynek ekranów wielkoformatowych powyżej 65 cali będzie w najbliższych kwartałach szybko rosnąć, ponieważ najważniejsze gospodarki świata wychodzą z recesji, a użytkownicy końcowi poszukują coraz większych ekranów do zastosowań komunikacyjnych, reklamowych, rozrywkowych i informacyjnych. Bogaty wybór cyfrowych nośników informacyjno-reklamowych z pewnością nakręci wzrosty w tej kategorii. Dostępność przestrzeni do prezentacji również się szybko zwiększy, ponieważ firmy zwiększą budżety na wydatki audio-wizualne i nie będą już tak bardzo oszczędzać jak w mijającym roku”.

Seria 12 została odchudzona, co znacznie zmniejszyło wagę wszystkich modeli i tym samym ułatwiło ich transport i montaż. Wyświetlacze przygotowano do całodobowej pracy i wyposażono w rozbudowany przedni panel. Ich trwałość sięga 100 tys. godzin*, dzięki czemu modele te zapewniają długoterminowe oszczędności. Ponadto modele z tej serii oferują szereg możliwości personalizacji, a łatwo dostępny system kart wejściowych pozwala użytkownikom wykorzystać płyty modułowe łączące wejścia odpowiednie dla danego zastosowania. Pierwsze ekrany z serii 12 pojawią się na rynku w grudniu. (red)

Zaloguj się Logowanie

Komentuj