Pierwsi klienci ENERGI zyskali nową, wygodną formę zakupu energii elektrycznej. Osoby korzystające z liczników przedpłatowych mogą już, nie wychodząc z domu, doładować je przez Internet. ENERGA, jako druga spółka energetyczna w kraju, uruchomiła tę usługę.
Od połowy października z usługi tej jako pierwsi mogą korzystać klienci z oddziałów w Toruniu i Gdańsku. Kolejne oddziały zostaną przyłączane do systemu do końca tego roku. Liczniki typu pre-paid, czyli przedpłatowe, posiada około 80 tys. klientów ENERGI. Najwięcej takich urządzeń zainstalowanych jest w Toruniu – ok. 56 proc. i w Słupsku – ok. 13 proc., w Gdańsku – niecałe 10 proc.
Jest to kolejny uruchomiony przez ENERGĘ kanał sprzedaży energii do liczników przedpłatowych. W styczniu tego roku spółka umożliwiła swoim klientom zakup kodów w tysiącach punktów w sieci Via Moje Doładowania (placówki handlowo-usługowe, np. sklepy, stacje benzynowe, itp.) na terenie całego kraju. Wcześniej zakup kodów był możliwy jedynie w Biurach Obsługi Klienta lub w energomatach.
Nowa usługa jest dostępna na stronie
www.energa.pl w zakładceObsługa Klienta/Płatności
, lub bezpośrednio pod adresem
www.energa.pl/doladujenergie. Korzystając z tego rozwiązania można w prosty sposób, przez e-mail lub sms, otrzymać kody do licznika przedpłatowego.
Projekt został zrealizowany wspólnie z firmą BlueMedia, która stworzyła i zajmuje się obsługą platformy rozliczeniowej, pozwalającej na dokonywanie płatności klientom w ich bankach i dostarczanie kodów doładowań pocztą elektroniczną lub sms-em. Pobierana przez operatora rozliczeniowego prowizja w wysokości 1,99 zł jest i tak często niższa od kosztu dojazdu do tradycyjnych miejsc zakupu energii (w Biurach Obsługi Klienta i energomatach). Zaletą nowo uruchomionego kanału płatności jest jego dostępność przez 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu.
Nowa usługa jest kolejnym przykładem konsekwentnej realizacji strategii rozwoju Grupy ENERGA na lata 2009-2015, której jednym z kluczowych założeń są inwestycje w jakość obsługi klienta i rozbudowa skierowanej do niego oferty. Do tej pory spółka zaproponowała klientom już kilka ponadstandardowych produktów. Skierowane do instytucji i firm oferty takie, jak: "Cena Gwarantowana na 4 lata", "60-dniowy termin płatności", czy "Obniżka za podpis", audyty energetyczne i szereg usprawnień związanych z możliwością oszczędzania energii, spotkały się z dużym zainteresowaniem. Był to przykład szybkiej reakcji na sygnały płynące z rynku, a konkretnie od klientów biznesowych, których dotknęły skutki spowolnienia gospodarczego i wzrostu cen energii. Z kolei przykładem odpowiedzi na oczekiwania klientów indywidualnych jest – obok uruchomienia wspomnianych nowych kanałów płatności dla osób korzystających z liczników przedpłatowych – możliwość opłacania w BOK-ach ENERGI wielu różnych rachunków, nie tylko za prąd.
Jak kupić energię do licznika przedpłatowego przez Internet ?
Instrukcja krok po kroku
- Znaleźć formularz zakupu na stronie internetowej www.energa.pl w zakładce Obsługa Klienta/Płatności lub bezpośrednio pod adresem www.energa.pl/doladujenergie
- Wypełnić wszystkie pola formularza.
- Potwierdzić wyliczenia widoczne na ekranie
- Zrealizować przelew ze strony internetowej banku zgodnie z informacjami wyświetlonymi w ostatnim kroku formularza. Szczególną uwagę należy zwrócić na poprawne wpisanie tytułu przelewu.
- Zaczekać na e-maila lub sms-a z kodem doładowania (przewidywany czas dostarczenia informacji podany będzie na formularzu)
- Otrzymany kod wprowadzić do licznika przedpłatowego
Zaloguj się Logowanie