Aby zrobić zakupy w Internecie wystarczy kilka kliknięć i możemy oczekiwać dostawy towaru do naszego domu. Jest to szczególnie praktyczne w zbliżającym się okresie Bożego Narodzenia, kiedy sporo kupujemy, a nie zawsze uśmiecha się nam przebywanie w zatłoczonych centrach handlowych.
E-zakupy stanowią wygodną alternatywę dla tradycyjnych sklepów, tym bardziej, że nie wymagają od nas żadnego wysiłku. Ale często nawet nie zdajemy sobie sprawy, że po stronie sklepu odbywa się skomplikowany proces, który decyduje o tym jak szybko będziemy mogli cieszyć się nowym produktem. Decydujące w tym zakresie znaczenie ma jakość obsługi klienta i stosowane przez sklep rozwiązania logistyczne. Jak zatem przebiega droga wirtualnego produktu w rzeczywistym świecie?
Robiąc zakupy w tradycyjnym sklepie po prostu płacimy i czekamy na wydanie reszty. Sprzedawca jedynie musi wydać nam towar, który sami wcześniej wybraliśmy. W Internecie jest to o wiele bardziej skomplikowany proces.
Po pierwsze musimy wiedzieć, komu wysłać towar, gdzie go wysłać, w jaki sposób. Poza tym kupujący musi także za niego zapłacić. To sprawia, że proces zakupowy może być skomplikowany, ale staramy się go maksymalnie uprościć, tak aby klienci wiedzieli wszystko na bieżąco i kontrolowali stan swojego zamówienia. – tłumaczy Paulina Pilecka-Domin z redcoon.pl
Etap pierwszy – zamówienie
Zwykle zanim dokonamy zakupów, zwłaszcza produktów droższych, chcielibyśmy dowiedzieć się czegoś więcej na ich temat. W tradycyjnym sklepie informacji udziela nam sprzedawca, czy podobnie może być w Internecie?
-Klienci sklepu mogą skorzystać z infolinii, obsługiwanej przez wykwalifikowany personel, który udzieli odpowiedzi na nurtujące pytania, dotyczące produktów i w razie decyzji przyjmuje zamówienia. Dodatkowo do dyspozycji klientów oddaliśmy chat, na którym można podyskutować z pracownikami sklepu. Oczywiście mogą także kontaktować się z nami mailowo. Na każdy e-mail odpowiadamy w ciągu 24 godzin – mówi specjalistka redcoon.pl
Przewagą internetowego sklepu jest także możliwość maksymalnie dokładnego opisu produktu. W tradycyjnym sklepie rzadko znajdziemy więcej niż podstawowe dane, nie jest również łatwo o wyczerpujące informacje ze strony sprzedawców.
-Wszystkie opisy na temat produktów tworzą pracownicy sklepu, starając się zawrzeć jak najwięcej informacji. Co więcej w przypadku produktów z kategorii audio, udostępniamy klientom specjalny showroom – pokój odsłuchowy, w którym można przetestować wybrany przez siebie produkt – dodaje Paulina Pilecka-Domin.
Składając zamówienie musimy podać nasze dane osobowe, bez nich bowiem przesyłka nie będzie mogła być zrealizowana. W tym momencie warto sprawdzić, czy będą one bezpieczne i czy sklep korzysta z metody szyfrowania SSL. Podobną ostrożność powinniśmy zachować w kwestii bezpieczeństwa płatności. Najlepsze sklepy umożliwiają różne formy płatności, których koszt powinien zawsze być wyraźnie wyodrębniony, tak, abyśmy wiedzieli, ile finalnie zapłacimy za produkt.
-Zróżnicowanie form płatności pozwala na wybranie najdogodniejszej metody zapłaty. Klienci mogą płacić kartą kredytową, przelewem lub za pobraniem, istnieje również możliwość zakupów na raty – mówi specjalistka redcoon.pl
Strony: 1 2
Zaloguj się Logowanie