Cisco Systems wprowadza na rynek rozwiązanie HealthPresence Telemedicine

Na konferencji towarzystwa ds. systemów informacji medycznej i zarządzania medycznego (Healthcare Information and Management Systems Society — HIMSS) w Atlancie firma Cisco Systems poinformowała o dostępności platformy Cisco HealthPresenceTM. Cisco HealthPresence to zaawansowana platforma technologiczna do zdalnej opieki medycznej, która umożliwia pacjentom nieporównywalny z jakimkolwiek dotychczasowym rozwiązaniem kontakt z przedstawicielami służby zdrowia w celu uzyskania konsultacji lekarskich.

Tradycyjne rozwiązania z zakresu zdalnej medycyny i zdalnej opieki zdrowotnej opierały się głównie na fizycznym kontakcie ze świadczeniodawcą. Dodatkowo – Cisco HealthPresence rozwiązuje cztery istotne problemy związanym ze świadczeniem opieki medycznej:
- Dostępność personelu medycznego (ograniczona, niewystarczająca liczba i wydajność).
- Współdziałanie (konsultacja pacjenta przez kilku lekarzy, konsylium kilku lekarzy, spotkania grup pacjentów).
- Wymiana informacji (możliwość współdzielenia i podglądu istotnych informacji medycznych).
- Personalizacja (zaangażowanie pacjentów tak, aby stali się bardziej aktywnymi uczestnikami konsultacji).
Cisco HealthPresence rozszerza dostęp do usług klinicznych i opieki medycznej. Rozwiązanie HealthPresence zapewnia nowy, wyższy poziom jakości konsultacji medycznych, integrując dwie nowe technologie: Cisco TelePresenceTM i Cisco® Unified Communications. Dzięki wysokiej jakości usługom wideo i audio oraz możliwości podłączenia urządzeń medycznych, rozwiązanie Cisco HealthPresence gwarantuje współdziałanie i personalizację na poziomie rzadko osiąganym podczas tradycyjnych konsultacji osobistych. Pacjenci korzystający z HealthPresence mogą oglądać obrazy i słyszeć dźwięk z różnych urządzeń diagnostycznych, np. cyfrowych stetoskopów, dzięki czemu mogą aktywnie uczestniczyć w konsultacji wspólnie z lekarzami.
Podczas przeprowadzanych w 2008 r. testów rozwiązania HealthPresence pacjenci twierdzili, że dzięki możliwości oglądania obrazów oraz przeprowadzanej w czasie rzeczywistym transmisji informacji fizjologicznych mogą w większym stopniu uczestniczyć w konsultacjach medycznych.

Z kolei lekarze twierdzili, że rozwiązanie HealthPresence umożliwia im bardziej wydajne leczenie. Co ważne, HealthPresence umożliwia członkom zespołu opiekującego się pacjentem uczestnictwo w konsultacjach, co tworzy nowe sposoby realizacji i koordynacji opieki medycznej. Na tym polega przewaga tego rozwiązania w stosunku do typowych rozwiązań telemedycznych, a nawet tradycyjnych badań osobistych. Dzięki HealthPresence lekarze i specjaliści, terapeuci i rehabilitanci, członkowie rodziny oraz opiekunowie mogą uczestniczyć w opiece nad chorym i jej planowaniu.

Te nowe możliwości są kluczowe, aby technologie informatyczne i telekomunikacyjne mogły odgrywać istotną rolę w ulepszeniu dostępu do opieki medycznej, zwiększeniu jej jakości oraz opłacalności.{mospagebreak}Rozwiązanie Cisco HealthPresence będzie dostępne od marca 2010 r. na rynkach w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Europie. Rozwiązanie jest klasyfikowane przez administrację Stanów Zjednoczonych ds. żywności i leków (U.S. Food and Drug Administration) jako urządzenie medyczne klasy 1 (Class I).

Aby możliwa była interaktywna i uwzględniająca udział pacjentów opieka medyczna, rozwiązanie Cisco HealthPresence zapewnia lekarzom wszelkie niezbędne narzędzia, m.in.:

- Oprogramowanie Cisco Vitals, które przechwytuje dane fizjologiczne i strumienie wysokiej jakości danych wideo, przesyłając je do zespołu medycznego przy zachowaniu wysokiego poziomu zabezpieczeń.

- Jednostki Cisco TelePresence instalowane w gabinetach lekarskich i u pacjentów.

- Zintegrowane funkcje transmisji głosu, wideo i danych, które gromadzą informacje medyczne o pacjencie i przesyłają je do wielu dostawców usług medycznych lub między lekarzem i pacjentem. Jest to możliwe przed, podczas i po konsultacji telemedycznej. Niestandardowe oprogramowanie Cisco zapewnia bardzo bezpieczną technologię szyfrowania, która chroni prywatność i bezpieczeństwo danych pacjentów, wymienianych podczas komunikacji na odległość między pacjentami
i opieką medyczną.

- Urządzenia medyczne u pacjenta: kamera do obserwacji zewnętrznej, kamera do uszu, nosa i gardła, cyfrowy stetoskop oraz urządzenie odczytujące ciśnienie tętnicze, temperaturę ciała, puls oraz poziom tlenu we krwi.

Rozwiązanie Cisco HealthPresence może być wdrożone zarówno w ośrodkach stacjonarnych, jak i w jednostkach mobilnych.

Programy pilotażowe rozwiązania Cisco HealthPresence prowadziła grupa Cisco Internet Business Solutions Group (IBSG).

Rozwiązanie Cisco HealthPresence zostało już wprowadzone do użytku na podstawie programów pilotażowych zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w innych krajach.

„Systemy opieki zdrowotnej na całym świecie stoją przed wyzwaniem, spowodowanym zwiększonym popytem na usługi wysokiej jakości.Pacjenci często mają ograniczony dostęp do opieki zdrowotnej, szczególnie w sytuacjach, gdy wymagają specjalistycznych usług lub w przypadku długotrwałych chorób. Ma to miejsce zarówno w miastach jak i poza nimi.Rozwiązanie Cisco HealthPresence może zrewolucjonizować sposób świadczenia usług medycznych oraz opieki nad pacjentami. Pozwoli łatwo i bezpiecznie łączyć się z najbardziej odpowiednim w danej sytuacji specjalistą oraz otrzymać najlepszą opiekę, niezależnie od miejsca pobytu”. -
mowi Dr Kaveh Safavi, wiceprezes i lider działu ds. opieki medycznej w grupie Cisco Internet Business Solutions Group.

/Cisco

Zaloguj się Logowanie

Komentuj