Chcesz być dyrektorem sprzedaży, czy szefem marketingu?

Microsoft Dynamics rozpoczął cykl warsztatów interaktywnych, mających na celu zapoznanie uczestników z realnymi korzyściami wynikającymi z użytkowania aplikacji biznesowej CRM w firmie poprzez udział w grze strategicznej Archipelago. Jako pierwsi 8 czerwca br. zagrali przedstawiciele branży telekomunikacyjnej, którzy wczuli się w rolę menedżerów firmy, podejmujących strategiczne decyzje w obszarze sprzedaży i marketingu.

– Organizacja warsztatów interaktywnych jest okazją do zapoznania się z aplikacjami biznesowymi, poprzez realne przeżywanie emocji i osiąganie korzyści dzięki korzystaniu w tym przypadku

z rozwiązania Microsoft Dynamics CRM – mówi Piotr Kowal, ekspert ds. systemów CRM, Microsoft Dynamics. – Archipelago pozwala graczom odczuć wszystkie emocje, jakie doświadczają dyrektorzy firm przy zarządzaniu działem sprzedaży i marketingu przedsiębiorstwa, w tym element rzeczywistej rywalizacji na konkurencyjnym rynku.

Gra Archipelago polega na prowadzeniu wirtualnego przedsiębiorstwa, w którym uczestnik zarządza działami sprzedaży lub marketingu. Celem jest osiągnięcie jak najwyższego zysku poprzez odpowiednie działania biznesowe i decyzje operacyjne, w tym dopasowanie oferty do klientów

o różnych potrzebach i pochodzących z kilku odmiennych segmentów rynku. Koordynowanie działań marketingowych i sprzedażowych oraz poznawanie preferencji klientów z poszczególnych segmentów jest kluczem do zwiększenia sprzedaży, a tym samym wygrania gry.

– Archipelago została zaprojektowana po to, aby pokazać znaczenie strategicznego zarządzania relacjami z klientami dla zwiększenia efektywności sprzedaży. Gracze przekonują się na własnej skórze

o możliwości wygenerowania większych zysków z działań sprzedażowych bez konieczności oferowania rabatów i promocji – mówi Joanna Średnicka, Członek Zarządu, Pracownia Gier Szkoleniowych.

– Wystarczy, że będą odpowiednio zarządzać bazą klientów, świadomie budować klienckie portfolio, trafnie dobierać ofertę dla odpowiednich segmentów i oczekiwań klientów oraz zapewniać wysoki poziom obsługi posprzedażowej.

Uczestnicy pierwszego z kilku cyklów spotkań zdobyli już nowe doświadczenia w roli dyrektorów firmy. Ich zadaniem było zarządzanie luksusowymi nieruchomościami w Zatoce Perskiej. Przy pomocy funkcjonalności Dynamics CRM udało im się zwiększyć efektywność sprzedaży, co wywołało spore emocje podczas gry.

– Archipelago rozszerza know-how graczy pokazując, że mogą oni zarobić więcej poprzez strategiczne zarządzanie bazą klientów, niż przez obniżanie cen produktów i usług. Gra zmusza do „myślenia rynkowego”, odpowiedniej segmentacji klientów oraz właściwiej koordynacji działań, a końcowy wynik zależy od postaw i umiejętności podejmowania decyzji biznesowych przy wykorzystaniu systemu CRM. Właśnie taki sposób kontaktu klienta z Microsoft Dynamics CRM umożliwia mu zapoznanie się z łatwą obsługą aplikacji, co stanowi element wyróżniający nasz CRM na rynku – podsumowuje Piotr Kowal, Microsoft Dynamics.

Kolejne warsztaty podejmujące inne aspekty, ale wszystkie oparte o grę Archipelago, odbędą się już we wrześniu 2011 roku.

1 Komentarz

  1. annemarie

    21 czerwca 2011 at 10:05

    Bardzo fajny pomysł. Super, że Microsoft wchodzi w takie formy.

Zaloguj się Logowanie

Komentuj