© Mat.pras.
Przekonanie, że na centrale telefoniczne pozwolić sobie mogą tylko duże firmy wypływa przede wszystkim z nieznajomości tematu. Nie wszystkie centrale to sprzęt fizyczny, wymagający dość sporej przestrzeni oraz odpowiednich i kompetentnych osób do obsługi. Istnieje jeszcze inny rodzaj central, który jest odpowiedni dla małych i średnich firm: centrale hostowane.
Centrale fizyczne i hostowane
Podstawową różnicą jest sposób ich instalacji i późniejszego funkcjonowania. Centrala fizyczna instalowana jest w siedzibie firmy, natomiast centrala hostowana funkcjonuje całkowicie w przestrzeni online. Wszystkie funkcje dostępne są w internecie, za pośrednictwem sieci, bez konieczności instalowania żadnych urządzeń czy zapewnienia im obsługi ze strony specjalisty.
Centrale dla małych firm
Centrale hostowane, takie jak Call-Ex Cloud stanowią dowód na to, że nawet małe przedsiębiorstwa, które chcą się rozwijać, mogą skorzystać centralki telefonicznej. Jeżeli firma nie może pozwolić sobie na wygospodarowanie osobnego miejsca na instalację sprzętu ani na zatrudnienie odpowiedniej osoby do jej obsługi, to centrala w chmurze jest najlepszym rozwiązaniem. To również opcja łatwiejsza w utrzymaniu: koszty początkowe zastąpione zostają opłatą abonamentową. Przedsiębiorca w dalszym ciągu może ją rozbudowywać i modyfikować – jednak zamiast w fizyczne, zajmujące coraz więcej miejsca urządzenie, inwestuje on w kolejne, wybrane przez niego pakiety.
Centrale dla dużych firm
Wysoka cena początkowa to główny powód, dla którego centrale fizyczne (np. centrala Call-Ex marki Datera) są rozwiązaniem preferowanym przez duże firmy. W cenę wliczona jest przede wszystkim opłata za sprzęt i jego montaż. Ten jednorazowy wydatek gwarantuje jednak przedsiębiorcy pewną niezależność. Po zainstalowaniu urządzenia nie ponosi już żadnych dodatkowych kosztów. Zakup centrali fizycznej gwarantuje mu całkowitą kontrolę nad systemem. Swoje urządzenie może dowolnie rozbudowywać, korzystając z dostępnych podzespołów, może również korzystać z usług rozmaitych operatorów.
Nic nie stoi więc na przeszkodzie, by centrale telefoniczne pojawiały się zarówno w małych, jak i dużych firmach – wystarczy jedynie wiedzieć czego szukać. Więcej informacji na temat central telefonicznych na stronie: www.datera.pl.
Zaloguj się Logowanie