Przedstawiciele świata biznesu z Chin wykazują dużą chęć współpracy z rynkami zewnętrznymi, mając świadomość bycia niezwykle atrakcyjnym partnerem dla inwestorów zagranicznych. Według Globalisation Index gospodarka Hongkongu uznawana jest za najbardziej wolną gospodarkę na świecie.
Zagraniczni inwestorzy rozpoczynający współpracę z partnerami z Hongkongu mogą liczyć na sprawny system prawny, swobodę przepływu informacji, dóbr i kapitału, znakomitą infrastrukturę, dostęp do największych banków, powszechną znajomość angielskiego wśród przedsiębiorców, otwartą gospodarkę i dobre relacje handlowe z Chinami. Ponadto ogromnym udogodnieniem w prowadzeniu interesów za pośrednictwem Hongkongu są ograniczone do minimum formalności związane z zakładaniem i prowadzeniem firmy (od niedawna można zarejestrować firmę przez Internet i już w tym samym dniu rozpocząć działalność) i niskie podatki (CIT max 16,5%, podatek dochodowy max 15%). W Hongkongu obowiązują tylko trzy podatki bezpośrednie: od zysków, wynagrodzeń i nieruchomości. Nie ma natomiast podatku VAT, podatku od sprzedaży, podatku u źródła, podatku od zysków kapitałowych ani podatku od dywidend, co sprawiło, że rynek ten stał się prawdziwym centrum działań typu offshore.
Ponad dwustu przedsiębiorców z Hongkongu oraz prowincji Guandong (Kanton) przyjedzie do Warszawy, aby zaprezentować swoją ofertę i nawiązać nowe kontakty biznesowe podczas trzeciej edycji targów Lifestyle Expo w Warszawie.
Targi odbędą się między 21 a 23 września na terenie Warszawskiego Centrum EXPO XXI, przy ul. Prądzyńskiego 12/14. Ich organizatorami są Rada Rozwoju Handlu Hongkongu (HKTDC) oraz Wydział Handlu Zagranicznego i Współpracy Gospodarczej Prowincji Guangdong (GDDOFTEC). Wystawcy będą reprezentować m.in. takie sektory jak elektronika, artykuły gospodarstwa domowego oraz akcesoria komputerowe i telefoniczne. Nie zabraknie również przedstawicieli branży upominków i produktów reklamowych, a także odzieży i modnych akcesoriów. Nowością będzie szeroki asortyment zegarków i biżuterii.
Organizatorzy w ramach targów oferują odwiedzającym usługę Business Matching, która umożliwia znalezienie partnera biznesowego do współpracy handlowej. Przedsiębiorcom, którym nie uda się znaleźć odpowiedniego dostawcy wśród wystawców goszczących na targach, Rada Rozwoju Handlu Hongkongu (HKTDC) zapewnia dostęp online do bazy ponad 120 000 firm, która pozwala na skuteczne wyszukiwanie firm na podstawie produktów, którymi się zajmują.
W ramach Lifestyle Expo odbędzie się również cykl bezpłatnych seminariów z udziałem ekspertów w dziedzinie handlu zagranicznego. Będą one okazją do zapoznania się m.in. z możliwościami jakie stwarza Hongkong w rozliczaniu transakcji międzynarodowych oraz rolą, jaką odgrywa w umiędzynarodowieniu chińskiego juana. Podczas seminariów, organizatorzy poruszą również ważne dla przedsiębiorców kwestie logistyki w handlu międzynarodowym, nowymi regulacjami związanymi z rozliczaniem VAT w imporcie, dofinansowaniem udziału w misjach i targach w Hongkongu, zasadami zakładania firm i korzyściami z tego płynącymi w kontekście wymiany handlowej – zwłaszcza w przypadku chęci dostępu do ogromnego rynku chińskiego w zakresie zarówno importu jak i eksportu towarów.
Chcąc szczególnie zachęcić przedstawicieli świata biznesu do uczestnictwa w tym przedsięwzięciu, Rada Rozwoju Handlu Hongkongu przewiduje również możliwość dofinansowania kosztów podróży dla firm spoza Warszawy.
Zaloguj się Logowanie