W 2011 roku organizacje, nadal dysponujące ograniczonymi zasobami, będą zmagały się z bardziej inteligentnymi i specyficznymi zagrożeniami, więc działy IT zostaną zmuszone do rozwiązywania problemów w bardziej strategiczny i innowacyjny sposób. Oprogramowanie pozostanie motorem innowacyjności, ale 2011 rok przyniesie nowe modele dostarczania w reakcji na potrzebę uproszczenia operacji IT. Cloud computing, usługi i urządzenia hostingowe to przykłady coraz atrakcyjniejszych modeli dostarczania, które zmienią krajobraz dzisiejszego centrum danych, oferując organizacjom elastyczność i łatwość wdrażania.
Organizacje wykorzystają chmury publiczne i prywatne, które w nadchodzącym roku staną się szeroko dostępne. Pojawią się narzędzia do zarządzania tymi nowymi, złożonymi środowiskami pamięci masowej, które pomogą administratorom IT lepiej rozumieć i gromadzić informacje o nieustrukturyzowanych danych. Dzięki temu działy IT w pełni wykorzystają zalety chmury i będą mogły tworzyć inteligentne raporty dla kierownictwa.
Choć klienci decydują się na korzystanie z chmurowych usług wymiany wiadomości, to wciąż przekonują się, że mogą bardziej ograniczyć koszty procesu wyszukiwania danych w archiwach, przechowując je we własnych systemach. Taki hybrydowy model archiwizacji pozwala używać hostowanych usług wymiany wiadomości, nie rezygnując z samodzielnego zarządzania archiwami.
Przeprowadzona na zlecenie firmy Symantec 6. edycja ankiety dotyczącej odzyskiwania systemów po awarii (ang. „Distaster Recovery Survey”) pokazała jednak, że zdaniem menedżerów IT z 18 krajów świata, wirtualizacja i cloud computing komplikują usuwanie skutków awarii systemów. Niemal połowa (44 proc.) danych w systemach wirtualnych nie jest regularnie dołączana do systemu tworzenia kopii zapasowych, a tylko jeden na pięciu respondentów używa technologii replikacji i przełączania awaryjnego w celu ochrony środowisk wirtualnych. Respondenci zaznaczyli też, że 60 proc. serwerów wirtualnych nie jest objętych bieżącymi planami usuwania skutków awarii.
W 2011 roku media społecznościowe nadal będą zmieniać sposób, w jaki ze sobą współpracujemy. Działy IT będą musiały również znaleźć sposób na ochronę i zarządzanie związanymi z nimi niestandardowymi aplikacjami, aby umożliwić odzyskiwanie i odkrywanie informacji biznesowych przekazywanych tymi kanałami. Archiwizacja mediów społecznościowych nabierze znaczenia w miarę, jak firmy zaczną korzystać z nich na szerszą skalę, jednocześnie zachowując archiwizację jako środek kontroli w celu ograniczenia ryzyka informacyjnego.
Strony: 1 2
Zaloguj się Logowanie