- Warszawiacy doskonale wiedzą co oznacza przeprawa przez Wisłę w godzinach szczytu. Dzięki pomocy ze środków europejskich sięgającej blisko 375 milionów złotych ich problemy już wkrótce się skończą – powiedział wiceminister Adam Zdziebło podczas uroczystości podpisania umowy o unijne dofinansowanie budowy Trasy Mostu Północnego w Warszawie.
- To największa w historii Warszawy dotacja na projekt drogowy. Te unijne środki sfinansują budowę 1/3 Mostu Północnego, który skończony będzie w grudniu 2011 r. Ten jeden grant to jest dwa razy więcej niż miasto pozyskało na wszystkie inwestycje drogowe w poprzedniej perspektywie unijnej 2004-2006 – powiedziała prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz przed podpisaniem umowy.
Wiceminister rozwoju regionalnego zaznaczył także, że budowa Mostu Północnego to nie jedyny projekt unijny realizowany w Warszawie. – Na dzień dzisiejszy wartość podpisanych umów o dofinansowanie w Programie Infrastruktura i Środowisko dla inwestycji w stolicy wynosi ponad 18 miliardów złotych – przypomniał wiceminister Adam Zdziebło.
Podpisaniu umowy towarzyszyło zwiedzanie placu budowy mostu, gdzie zaproszeni goście i dziennikarze mogli obserwować postępy prac.
W spotkaniu oprócz wiceministra rozwoju regionalnego Adama Zdziebło udział wzięli także: prezydent Warszawy – Hanna Gronkiewicz-Waltz, minister infrastruktury – Cezary Grabarczyk oraz dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych – Anna Siejda.
Budowa Trasy Mostu Północnego jest bardzo ważną inwestycją dla usprawnienia ruchu w Warszawie. Most składać się będzie z 3 oddzielnych jezdni, tj. dwóch trójpasmowych jezdni w kierunku wschodnim i zachodnim oraz jednej jezdni przeznaczonej pod trasę tramwajową i ciąg pieszo–rowerowy.
Zakres inwestycji obejmuje ponadto wykonanie estakad drogowych i łącznic w wielopoziomowych węzłach i skrzyżowaniach, ścian oporowych, kładek dla pieszych – ok. 8,3 km, ścieżek rowerowych – 6,1 km, urządzeń bezpieczeństwa ruchu, ekranów akustycznych oraz nasadzeń drzew i krzewów.
Projekt jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Działania 8.2 Drogi krajowe poza siecią TEN-T, Programu Infrastruktura i Środowisko.
/MRR
Zaloguj się Logowanie