Polski Rolnik kupuje online, czyli rosnący popyt na części rolnicze w sieci
Czas zapomnieć o stereotypach!
W dużym błędzie jest ten, kto uważa, że dla dzisiejszego rolnika nowe technologie to temat zupełnie obcy. Kiedyś może rzeczywiście osoby zamieszkujące małe miejscowości i zajmujące się uprawą roli nie były na bieżąco z nowinkami technologicznymi, ale w dzisiejszych czasach ten stereotyp jest już coraz mniej aktualny. Polski rolnik chętnie sięga po komputer lub smartfon z dostępem do sieci, a jego miejsce zamieszkania przestaje mieć znaczenie, gdyż może z powodzeniem pozyskiwać ciekawe informacje z całego świata, kontaktować się ze specjalistami z branży rolniczej, czy dokonywać wygodnych i szybkich zakupów części rolniczych w sieci. Digitalizacja rolnictwa przejawia się także w codziennej pracy rolników, którzy wiedzą, że odpowiednie wyposażenie maszyn rolniczych warunkuje jej wydajność. I choć na polskiej wsi można jeszcze spotkać kultowe Ursusy sprzed kilkudziesięciu lat, to praca w gospodarstwie w dużej mierze opiera się na automatyzacji procesów roboczych, co jest możliwe dzięki dynamicznemu rozwojowi techniki rolniczej. Do zarządzania zespołami maszyn rolniczych coraz częściej wykorzystuje się nowoczesne technologie, a elektronika staje się nieodzownym elementem większości maszyn używanych w pracy na roli.
Chcąc scharakteryzować współczesnego, polskiego rolnika, należy także porzucić stereotypy dotyczące wieku i płci. Młodzi ludzie coraz częściej przejmują gospodarstwa od swoich rodziców lub są do tej roli przygotowywani poprzez wspólną pracę. Można śmiało stwierdzić, że spora część rolników to obecnie ludzie młodzi, pełni zapału, którzy z dumą kontynuują tradycje rodzinne, ale postrzegają się już bardziej jako rolnicy – przedsiębiorcy. Warto też zwrócić uwagę na fakt, że nie tylko hobbystycznie, ale i zawodowo rolnictwem zajmują się także młode kobiety, które nie boją się wyzwań, jakie niesie ze sobą ten ciężki zawód, a budowa ciągnika rolniczego nie ma przed nimi żadnych tajemnic!
Maszyny i części rolnicze – nie tylko stacjonarnie
Rolnicy ze starszego pokolenia przyzwyczajeni są do tradycyjnych zakupów. Zwłaszcza jeśli dotyczy to maszyn lub części rolniczych. Cenią możliwość porozmawiania ze sprzedawcą i zobaczenia na żywo wybranych produktów. Jednak dzięki widocznej zmianie pokoleniowej w obrębie rolnictwa oraz rozwojowi e-commerce w branży rolnej, zmienia się również podejście do zakupów za pośrednictwem internetu. Jak można się łatwo domyślić, młodszym rolnikom i rolniczkom zakupy w sieci nie sprawiają większego problemu. Nie obawiają się także kupowania na odległość produktów specjalistycznych, jak sprzęt rolniczy, ponieważ wiedzą, że mogą zasięgnąć opinii o produkcie na forach, porozmawiać z konsultantem internetowego sklepu rolniczego, a w przypadku nietrafionego zakupu – zwrócić towar. Istotna jest dla nich również dostawa kurierska pod wskazany adres, co eliminuje konieczność dojazdów do sklepu stacjonarnego i transportu części i maszyn rolniczych we własnym zakresie. Internetowe sklepy rolnicze, takie jak www.zenox.pl, wychodzą naprzeciw wszystkim tym oczekiwaniom, oferując nie tylko wysokiej jakości produkty, ale także specjalistyczne doradztwo (w tym również telefoniczne) oraz atrakcyjne promocje. Prowadząc sklep internetowy z asortymentem dla rolników, zdecydowanie należy porzucić przestarzałe stereotypy. Tylko w ten sposób można dotrzeć ze swoją ofertą do właściwej grupy odbiorców, a dzięki odpowiedniej komunikacji z klientami, zaskarbić sobie ich sympatię i uznanie na długie lata.
Zaloguj się Logowanie