Kampania content marketingowa – jak to robić dobrze?

© pixabay

© pixabay

Odbiorcy coraz częściej ignorują tradycyjne formy reklamy, szukając wartościowych treści, które dostarczą im informacje na konkretny temat. Dobrze przygotowana kampania content marketingowa daje użytkownikom dokładnie to, czego potrzebują. Jak budować długotrwałe relacje z odbiorcami i zyskać ich zaufanie?

Najpopularniejsze formy content marketingu

Content marketing to nie tylko pisanie artykułów eksperckich i sponsorowanych. Treści mogą przyjmować różne formy, odpowiadające na potrzeby grupy docelowej. Do najpopularniejszych materiałów contentowych zalicza się również posty w mediach społecznościowych, infografiki, podcasty, webinary, formaty wideo, grafiki, case studies, poradniki, e-booki czy recenzje. Nie należy zapominać o elementarnych formach działań SEO content marketingu, czyli opisach produktów i kategorii oraz artykułach SEO. Pisanie ich czy tworzenie materiałów graficznych to podstawa działań content marketingowych. Jednak należy pamiętać, że treści muszą być dostosowane do grupy docelowej. Przykładowo, młodzież w dużej mierze preferuje formy graficzne i wizualne, natomiast konsumenci z pokolenia Y (milenialsi) częściej szukają materiałów edukacyjnych. Równie ważny jest dobór kanałów komunikacji z odbiorcami. W podanym przykładzie osoby młode bardziej nastawione są na konsumpcję treści wideo w mediach społecznościowych, a milenialsi stawiają na rzetelność treści, przeglądając blogi czy serwisy informacyjne.

Jak przygotować skuteczną kampanię content marketingową?

Tworzenie kampanii content marketingowej należy rozpocząć od określenia grupy docelowej i stworzenia profilu potencjalnego klienta. Wiek, płeć czy miejsce zamieszkania nie zapewnią satysfakcjonującej konwersji. O użytkownikach trzeba wiedzieć jeszcze więcej, np. jakie są ich zainteresowania, styl życia, potrzeby, pasje czy status społeczny. Na tej podstawie można posegmentować bazę odbiorców i tworzyć spersonalizowane komunikaty reklamowe.

Kampania content marketingowa nie może obyć się bez zdefiniowania celów. Warto wyznaczyć główny, np. wzrost sprzedaży, oraz poboczne, takie jak wzrost świadomości marki i zbudowanie pozytywnego wizerunku. Należy pamiętać, że każda kampania content marketingowa wymaga długofalowych i przemyślanych kroków, dlatego niezbędne jest stworzenie strategii, planu realizacji i harmonogramu działań. Cały proces powinien podlegać analizie pod kątem postępów i efektów. Bez krótko- i długoterminowej strategii kampania content marketingowa może nie przynieść założonych celów. Z tego względu warto powierzyć realizację działań doświadczonej agencji content marketingowej, która zatrudnia najlepszych specjalistów w danej dziedzinie.

Zaloguj się Logowanie

Komentuj