Oracle rozszerza funkcje zarządzania konfiguracją pakietu Oracle Enterprise Manager

Nowa konsola zmiany konfiguracji rozszerza funkcjonalność mechanizmów wykrywania zmian konfiguracji w czasie rzeczywistym, tworzenia raportów oraz automatyzacji zgodności infrastruktury informatycznej. Firma Oracle zwiększyła możliwości zarządzania konfiguracjami oraz automatyzacji procesów informatycznych, prezentując kolejne rozszerzenia pakietu Oracle Configuration Management Pack — najważniejszego składnika

rozwiązania Oracle Enterprise Manager. Nowa wersja pakietu Oracle Configuration Management Pack dodaje kompleksowe funkcje systematycznego i prowadzonego na bieżąco wykrywania, oceny i raportowania zmian w konfiguracji wprowadzanych w środowiskach systemów informatycznych.
Funkcje są udostępniane za pośrednictwem nowej konsoli zmiany konfiguracji, umożliwiają bardziej efektywne monitorowanie zmian wprowadzanych w środowiskach informatycznych, a jednocześnie umożliwiają redukcję kosztów, pomagają poprawić poziomy usług oraz osiągnąć cele w zakresie zgodności z przepisami.
 
Do najważniejszych cech pakietu Oracle Configuration Management Pack z nową konsolą zmiany konfiguracji należą:
Wykrywanie zmian w konfiguracji w czasie rzeczywistym — umożliwia wykrywanie i monitorowanie wprowadzanych zmian konfiguracji dotyczących wielu komponentów infrastruktury informatycznej, w tym serwerów, baz danych, oprogramowania warstwy pośredniej, aplikacji biznesowych oraz dziedzinowych;

Standardowa struktura i reguły zgodności konfiguracji
— ułatwiają definiowanie i wdrażanie narzędzi kontroli zgodnie z przepisami prawnymi, standardami branżowymi oraz najlepszymi procedurami, między innymi z ustawą Sarbanes-Oxley i metodyką ITIL;

Wykrywanie i inwentaryzacja
— umożliwia automatyczne gromadzenie danych dotyczących konfiguracji prowadzone w czasie rzeczywistym oraz udostępnianie tych informacji za pośrednictwem konsoli centralnej. Zapewnia to kompleksowy widok wszystkich komponentów znajdujących się w centrum przetwarzania danych;

Tworzenie analiz i raportów
— zapewnia skonsolidowany widok wszystkich zmian oraz wiele raportów – standardowych i na żądanie, a także funkcje wyszukiwania umożliwiające administratorom wyświetlenie wszystkich aspektów konfiguracji w całym przedsiębiorstwie;

Integracja z popularnymi systemami do zarządzania zmianami
— umożliwia wykorzystanie istniejących inwestycji, gdy w firmie używane są popularne systemy do zarządzania zmianami, np. BMC Remedy IT Service Management. (red)

Zaloguj się Logowanie

Komentuj