Urzędnicy z magistratów w Sieradzu i Radomsku przejdą szkolenia z zakresu standardów obsługi osobistej i telefonicznej mieszkańców, uczyć się będą radzenia sobie w trudnych sytuacjach, a nawet poznają podstawy języka migowego.
Wszystko to w ramach "Akademii urzędnik@", którą wspólnie z lokalnymi samorządami organizuje Łódzka Agencja Rozwoju Regionalnego. Szkolenia mają przyczynić się do poprawy jakości obsługi mieszkańców oraz usprawnienia pracy urzędów – poinformował Anna Tokarska z ŁARR.
W pierwszej kolejności w cyklu szkoleń weźmie udział ponad 250 pracowników Urzędów Miejskich w Sieradzu i Radomsku. Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych, a milion złotych na szkolenia pochodzi z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Przedstawiciele ŁARR przekonują, że jest dużo unijnych pieniędzy na szkolenia podnoszące kwalifikacje i kompetencje urzędników. "Choć standardy obsługi zmieniły się w wielu urzędach na lepsze, w dalszym ciągu pokutuje u nas stereotyp urzędnika niekompetentnego, aroganckiego i niechętnego do pomocy, a to przecież opinia mieszkańców decyduje o ocenie pracy urzędu" – przyznaje prezes ŁARR Błażej Moder.
Zaloguj się Logowanie