Popularyzacja e-przedsiębiorczości

Rozwój e-biznesu oraz społeczeństwa informacyjnego to główne tematy seminarium „E-usługi – szansą dla przedsiębiorców”, które odbyło się 3 listopada br. w Warszawie.

Ministerstwo Gospodarki wspiera wszelkie inicjatywy, które wpływają na rozwój przedsiębiorczości w sieci. Organizatorzy seminarium przedstawili statystyki, które pokazują, że aż 81 proc. mikro, małych i średnich firm ma dostęp do Internetu. Służy on im przede wszystkim do realizacji operacji bankowych.

Badania pokazały także, że przedsiębiorcy preferują raczej tradycyjne formy kontaktu z kontrahentami, a więc przede wszystkim bezpośrednie spotkania. Wzrasta jednak rola e-maila, który już w przypadku 71 proc. firm służy do komunikacji z klientem. 

Mimo powszechnego dostępu do sieci, tylko 41 proc. mikro, małych i średnich firm posiada własną stronę internetową. Wynika to prawdopodobnie z wysokich kosztów, jakie wiążą się z utrzymaniem i prowadzeniem takiego serwisu. M.in. w tej kwestii naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców wychodzi działanie 8.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie projektów działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej. Podczas seminarium właściciele firm otrzymali szereg praktycznych wskazówek, jak i gdzie zdobyć fundusze na e-biznes. (MG)

Zaloguj się Logowanie

Komentuj