Sześć najbardziej innowacyjnych e-biznesów w Polsce

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wyłoniła zwycięzców konkursów na innowacyjną e-usługę i technologię B2B. Kapituła konkursowa uznała, że najbardziej innowacyjną e-usługę wdraża spółka AB Industry, a technologię B2B firma De Art Leszek Ratus. Konkursy skierowane były do beneficjentów działań 8.1. i 8.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Wręczenie statuetek i dyplomów dla laureatów odbyło się 20 października w Warszawie br. podczas Ogólnopolskiego forum e-biznesu.


Na pierwszym miejscu w kategorii innowacyjna e-usługa znalazła się firma AB Industry za projekt pt. Wdrożenie innowacyjnej e-usługi: bazy danych i aplikacji on-line do optymalizacji zużycia mediów.
E-usługa polega na monitorowaniu i kompleksowej optymalizacji zużycia mediów (np. energii elektrycznej, wody, gazu, ścieków, pary, chłodu, ciepła, pracy urządzeń, CO2) i tym samym optymalizacji kosztów działalności firmy. Usługa skierowana jest m.in. do zakładów produkcyjnych i usługowych, zakładów energetycznych, szpitali, centrów handlowych, biurowców, bloków mieszkalnych i innych obiektów, korzystających z różnego rodzaju mediów w bieżącej działalności. Wdrożenie e-usługi umożliwia klientom m.in. poznanie rzeczysistych danych o bieżącym i przewidywanym zużyciu mediów w poszczególnych działach czy obiektach, optymalizację zużycia mediów (obniżenie ich kosztów, poprzez aktywne zarządzanie), odpowiednie dobranie taryfy do potrzeb firmy i zapobieganie nieplanowanym przestojom.
 
Drugie miejsce zajęła firma Samorządowy informator SMS za projekt pt. Stworzenie internetowego serwisu i automatycznego systemu komunikacji zbiorowej SISMS dla mieszkańców gmin.
Projekt polega na rozwijaniu e-usług dla polskich gmin w celu szybkiego powiadamiania lub wymiany informacji z ich mieszkańcami, poprzez przesyłanie krótkich wiadomości SMS o treści ostrzegawczej lub informacyjnej do mieszkańców gmin. Założenia projektu wykorzystują fakt funkcjonowania 44 mln aktywnych telefonów komórkowych Polaków, dzięki którym SMS jest najszybszą formą komunikacji między ludźmi na odległość, docierająca bezpośrenio do odbiorcy.
 
Na trzecim miejscu znalazła się firma Benhauer Grzegorz Błażewicz z projektem Jobmatch.pl – Scoringowa platforma rekrutacyjna nowej generacji dla polskiego sektora Małych i Średnich Firm.
 
JOBMATCH (www.jobmatch.pl) jest nową na polskim rynku internetową platformą rekrutacyjną. Łączy idee portalu rekrutacyjnego oraz dedykowanego rozwiązania do zarządzania rekrutacją w każdej firmie. Ideą Jobmatch jest dostarczenie przedsiębiorcom kompletnego rozwiązania IT do rekrutacji za pośrednictwem Internetu w modelu SaaS (Software as a Service). Dzięki temu, masowo zwiększony został dostęp przedsiębiorców do taniego, efektywnego rozwiązania do zarządzania rekrutacją, na które do tej pory decydowały się tylko duże firmy, które wybierały firmy informatyczne do realizacji dedykowanych wdrożeń systemów do zarządzania rekrutacją.{mospagebreak}Najbardziej oryginalną i nowoczesną technlogię B2B wdraża firma De Art Leszek Ratus z Puław z projektem PIERWSZY POLSKI PORTAL B2B PROJEKTOWO-ZAKUPOWY WYPOSAŻEŃ KUCHNI – kuchnieonline.pl – ALNO De Art Leszek Ratus
Firma jest partnerem niemieckiego koncernu produkującego meble kuchenne. Wdrażana technologia B2B poszerza i otwiera nowe grupy odbiorców na rynku wertykalnym i horyzontalnym. Formuła B2B umożliwi projektowanie kuchni w 3D z jednoczesną funkcją sprzedaży ”2w1” za pośrednictwem stworzonej platformy www.kuchnieonline.pl Dzięki wdrożeniu technologii B2B firma nie musi otwierać kolejnych salonów sprzedaży i ponosić kosztów wynajmu, wynagrodzenia sprzedawców, ochrony itp. Dzięki B2B oferta firmy dostępna będzie przez 24h. Nowa grupa odbiorców (m.in. biura projektowe, architekci i developerzy) może o dowolnej porze, z dowolnego komputera z dostępem do Internetu projektować wnętrze kuchenne dla swoich klientów..
 
Na drugim miejscu znalazł się spółka Agito S.A. za projekt Wdrożenie elektronicznej platformy współpracy B2B umożliwiającej automatyzacje wymiany informacji między Agito S.A. a partnerami.
Projekt B2B prowadzi do przebudowy modelu działania i dalszej strategii rozwoju Agito, który ze sklepu internetowego specjalizującego się głównie w elektronice i komputerach stanie się wielobranżowym hipermarketem z milionami dostępnych indeksów towarowych.
Aby zrealizować ten cel Agito S.A. planuje podpisać umowy z kilkudziesięcioma dostawcami specjalizującymi się w sprzedaży produktów różnych grup produktów (z reguły będą to producenci lub autoryzowani dystrybutorzy) i oddać im zarządzanie ofertą ich produktów w sklepie Agito.pl.
Do osiągnięcia tego zamierzenia niezbędne jest zbudowanie zaawansowanego systemu B2B, który umożliwi Agito S.A. i partnerom, zewnętrznym podmiotom handlowym, automatyzację współpracy w oferowaniu ich towarów na rynek detaliczny. Partnerzy specjalizujący się w handlu określonymi kategoriami, asortymentowymi towarów będą mogli w ramach systemu B2B autonomicznie zarządzać ceną, dostępnością, marketingiem i logistyką oferowanych grup towarowych w ramach powstałego w ten sposób hipermarketu internetowego Agito.pl.
 
Trzecie miejsce zajęła Grupa Antares za projekt Platforma do wspólnej realizacji i zarządzania projektami – Rozwój poprzez współpracę.
Dzięki projektowi wytworzona zostanie platforma IT, na której możliwy będzie zakup i oferowanie usług oraz budowanie relacji pomiędzy partnerami.
Platforma ma jako jeden z celów zunifikować proces definiowania, uruchamiania i monitorowania świadczonych usług. Ideą jest stworzenie przestrzeni, gdzie można zamówić większą ilość usług w jednolity sposób, np. przeprowadzając aukcje wewnętrzna na realizację usług, w których kryteriami są zaufanie oraz parametry realizacji usług ( w tym także cena). Można opisać je raczej jako sieć powiązań, opartą na czasowych relacjach i świadczonych usługach. (PARP)
 

Zaloguj się Logowanie

Komentuj