Google nabyło Invite Media, startup reklamowy z siedzibą w Nowym Jorku i Filadelfii. Gigant internetowy Mountain View ogłosił transakcję w poście Neal’a Mohan’a, wiceprezes ds. zarządzania produktem, na blogu Google’s DoubleClick Advertiser. Warunki transakcji nie zostały ujawnione. Jednakże, Peter Kafka z blogu AllThingsD oszacował jego wartość na około 70 milionów dolarów.
W poście Mohan napisał, że technologia Invite Media pozwoli reklamodawcom i agencjom reklamowym na użycie systemu „licytacja w czasie rzeczywistym” w celu zakupienia reklamy biernej (online display ads) na giełdzie Google’s DoubleClick. „Głęboko wierzymy w korzyści i przyszłość zakupu tego typu reklam” napisał.
Technologia „umożliwia reklamodawcom i agencjom reklamowym dokonywać licytacji na zasadzie „wyświetlenie za wyświetlenie, opartej na własnych informacjach, licytując na stronach, które wybierają na własną przestrzeń reklamową dostępną poprzez giełdę reklamy” napisał Mohan.
Według strony Invite Media, firma została założona w kwietniu 2007 przez studentów The Wharton School na Uniwersytecie Pensylwania. Inwestorami firmy byli Comcast Interactive Capital, First Round Capital, Genacast Ventures oraz tzw. anioły biznesu. Współzałożycielami firmy są dyrektor generalny Nathaniel Turner, prezes i dyrektor ds. operacyjnych Zachary Weinberg, Scott Becker oraz Michael Provenzano.
Od listopada, według strony internetowej firmy, Invite Media z siedzibami w Nowym Jorku, San Francisco, Londynie i Filadelfii zatrudnia 28 pracowników.
Zaloguj się Logowanie