Strategiczna transformacja

Firmy Alcatel-Lucent i VIVACOM, największy operator telekomunikacyjny w Bułgarii, poinformowały o zawarciu pięcioletniej umowy o współpracy mającej na celu kompleksową, strategiczną transformację sieci stacjonarnej i bezprzewodowej VIVACOM w całym kraju. Z dniem 1 marca 2010 r. VIVACOM przekazał całościową obsługę sieci Alcatelowi-Lucentowi.

Dzięki partnerstwu z Alcatelem-Lucentem w zakresie outsourcingu sieci VIVACOM będzie mogła skupić się na swojej podstawowej działalności, zmniejszyć wydatki operacyjne i podnieść jakość sieci. Współpraca gwarantuje także opracowanie i szybkie wdrożenie nowych usług i rozwiązań zorientowanych na użytkownika. Umowa przewiduje przejście do Alcatela-Lucenta około 3000 pracowników firmy VIVACOM na dotychczasowych warunkach.

„Decyzja o nawiązaniu strategicznej współpracy z Alcatelem-Lucentem ma na celu zagwarantowanie naszym abonentom telefonii stacjonarnej i mobilnej stałej poprawy jakości sieci w dłuższej perspektywie” — powiedział Bernard Moscheni, dyrektor generalny firmy VIVACOM. „Alcatel-Lucent ma wszelkie warunki ku temu, aby spełniać wymagania dotyczące obsługi naszej sieci szybciej, elastyczniej i, dzięki synergii, taniej niż moglibyśmy to robić sami. Ponadto ten krok umacnia naszą wiodącą pozycję na bułgarskim rynku”.

Zawarcie tej umowy jest końcowym etapem procesu strategicznej transformacji firmy VIVACOM, który zaczął się na początku ubiegłego roku wraz z połączeniem działów usług telefonii mobilnej oraz stacjonarnej. We wrześniu 2009 r. nastąpiła zmiana marki, a głównym celem całego procesu jest przekształcenie spółki VIVACOM z przedsiębiorstwa o profilu technicznym w firmę zorientowaną na klienta. Transformacja jest logiczną konsekwencją zmian zachodzących na światowym rynku telekomunikacyjnym i ilustruje rozwój firmy zgodnie z globalnym podejściem do oczekiwań klientów.

Alcatel-Lucent wniesie do tej współpracy doświadczenie zdobyte w trakcie projektowania, wdrażania, eksploatacji, utrzymania i rozbudowy ponad 85 sieci obsługujących przeszło 185 milionów abonentów na całym świecie.

„Partnerstwo z Alcatelem-Lucentem umożliwi firmie VIVACOM zmniejszenie wydatków operacyjnych i zagwarantuje jej klientom najwyższą jakość usług” — powiedział Andy Williams, prezes działu usług Alcatela-Lucenta. „Jest to najważniejsza umowa dotycząca usług zarządzanych, jaką podpisaliśmy w Europie Wschodniej. Pokazuje ona, że nasza firma stale się rozwija w skali lokalnej i międzynarodowej, oraz że jesteśmy zdecydowani nadal tworzyć nowe możliwości w obszarze usług zarządzanych i powiększać bazę wiedzy”.

Firma VIVACOM dołącza do wielu partnerów i największych operatorów z całego świata, którzy współpracują z Alcatelem-Lucentem w obszarach integracji i obsługi sieci, utrzymania systemów różnych dostawców, outsourcingu sieci, integrowania aplikacji oraz transformacji sieci IP. Inni klienci to m.in. AT&T, Orange, Telecom New Zealand, Bharti Airtel i BT Global Services.

Zaloguj się Logowanie

Komentuj