Ilu Europejczyków może łatwo zmienić operatora telefonii komórkowej albo dostawcę energii? Ilu z nich i w których krajach skarżyło się na dostawcę szerokopasmowego dostępu do Internetu lub operatora pocztowego? Ilu swobodnie robi zakupy za granicą? Odpowiedź na te i wiele innych pytań można znaleźć w najnowszej publikacji Dyrekcji Generalnej ds. Zdrowia i Ochrony Konsumentów i Eurostat – Consumers in Europe 2009.
Publikacja The 2009 edition of Consumers in Europe zawiera najnowsze i kompleksowe dane dotyczące zachowań konsumenckich i rynku konsumentów w Europie. Celem raportu było dostarczenie decydentom, organizacjom konsumenckim, przedsiębiorcom i mediom rzetelnych informacji na temat głównych trendów konsumenckich w Europie.
Na początku raportu przedstawiony jest profil konsumentów w Europie uwzględniający m.in. ile konsumenci wydają, na jakie towary i gdzie je nabywają. Wśród wielu danych, ta część raportu pokazuje także stosunek konsumentów do jakości i bezpieczeństwa produktów i usług, jak również ich opinie odnośnie łatwości zmiany dostawców / operatorów, czy możliwości porównywania ofert.
Pozostałą część raportu stanowi przegląd dwunastu konkretnych rynków konsumenckich w Europie. I tak w publikacje znajdują się szczegółowe dane dotyczące: żywności i napojów bezalkoholowych; alkoholi i wyrobów tytoniowych; odzieży i obuwia; budownictwa mieszkaniowego, dostaw wody, elektryczności, gazu i innych paliw; mebli, wyposażenia i utrzymania domu; zdrowia; transportu; komunikacji; kultury i rekreacji; edukacji; usług hotelowych i cateringowych; pozostałych (np. osobista opieka). Dla każdego z wymienionych rynków produktów lub usług dane przedstawiono przez pryzmat dostępności i możliwości wyboru, konsumpcji, ceny, satysfakcji konsumenta, jakości i bezpieczeństwa.
Publikacja jest wynikiem wspólnej pracy Dyrekcji Generalnej ds. Zdrowia i Ochrony Konsumentów (SANCO) i EUROSTAT, biura statystyk Komisji Europejskiej.
Raport Consumers in Europe w języku angielskim: 2009 edition of “Consumers in Europe”
(Europejskie Centrum Konsumenckie)
Zaloguj się Logowanie