SAS Group zawiera dziesięcioletnią umowę o współpracy technologicznej z firmą Amadeus

SAS Group i Amadeus, światowy lider w dziedzinie technologii i rozwiązań dystrybucyjnych dla branży turystycznej, podpisały dziesięcioletnią umowę o współpracy technologicznej w zakresie dostarczenia i eksploatacji nowej generacji systemu obsługi pasażerów.

Wdrożenie nowego rozwiązania ułatwi SAS Group optymalizację kosztów oraz zapewni zwiększenie potencjału, pozwalając tym samym na skuteczną reakcję SAS Group wobec dynamicznych zmian na konkurencyjnym rynku.
 
Firma Amadeus wdroży platformę technologiczną w grupie linii lotniczych należących do SAS Group poprzez kilkuetapowy proces migracji, który rozpocznie się w roku 2010.
 
Dzięki współpracy z firmą Amadeus, linie lotnicze Scandinavian Airlines, Wideroe i Blue1 wdrożą kompletne rozwiązanie Amadeus Altea Customer Management, które umożliwi im sprawne zarządzanie globalnymi procesami sprzedaży, rezerwacji, kontroli wylotów oraz gospodarowania zasobami.
 
Ponadto linie lotnicze należące do SAS Group będą mogły korzystać z pakietu rozwiązań e-commerce firmy Amadeus, który wspomoże działanie witryn internetowych oraz wesprze sprzedaż online wraz z istniejącymi systemami e-commerce.
 
„Cieszymy się z zawarcia długoterminowej umowy, która umożliwi zastąpienie dotychczasowych systemów obsługi pasażerów nowoczesnym i ustandaryzowanym rozwiązaniem” – mówi Mats Fagerlund, starszy wiceprezes i dyrektor ds. informatyki w SAS Group.
 
Rozwiązanie Amadeus Altéa CMS stanowi w pełni zintegrowaną platformę, zapewniającą efektywne funkcjonowanie systemów obsługi pasażerów linii lotniczych. Platforma zawiera centralną bazę danych, dzięki czemu usprawnia wymianę informacji o profilach oraz podróżach klientów, począwszy od momentu rezerwacji po odprawę przed wylotem. Altéa CMS jest współdzieloną platformą, z której korzysta ponad sto linii lotniczych oraz ponad sto tysięcy współpracujących z nimi biur podróży na całym świecie.
 
Wspólne korzystanie z platformy jest szczególnie istotne w obecnej sytuacji ekonomicznej.
„Współdzielenie kosztów utrzymania i rozwijania systemu, elastyczna struktura opłat pasażerskich oraz możliwość łatwej integracji z systemami wykorzystującymi tę samą platformę partnerów handlowych linii lotniczych, w tym również biur podróży – wszystko to oznacza dla SAS Group wymierne korzyści finansowe” – mówi Julia Sattel, wiceprezes firmy Amadeus ds. rozwiązań informatycznych dla linii lotniczych. – „Scandinavian Airlines jest jedenastym członkiem sojuszu Star Alliance, który wybrał nasz pakiet rozwiązań do zarządzania obsługą pasażerską. Mając świadomość wyjątkowych zalet produktu i korzyści, jakie zapewnia on klientowi, jesteśmy pewni, że rozwiązania Amadeus zdecydowanie ułatwią realizację nowej strategii SAS Group.”
 
Do chwili obecnej na wdrożenie pełnego pakietu Altea CMS zdecydowało się 50 linii lotniczych, zaś około 100 innych przewoźników używa co najmniej jednego elementu platformy Altéa CMS. Wdrożenie nowego rozwiązania oznacza dla Scandinavian Airlines adaptację do wspólnej platformy technicznej Star Alliance (Star Alliance Common IT Platform, CITP), opartej na tej samej technologii. (red)

Zaloguj się Logowanie

Komentuj