Konkurencja Nokaut.pl na deskach

Nokaut.pl wygrał w przeprowadzonym przez PC World teście porównywarek cen. Test odbył się na przełomie stycznia i lutego i brało w nim udział blisko 20 największych polskich porównywarek. Zwycięstwo Nokaut.pl w rankingu zagwarantowała największa, bo licząca już ponad 10 mln baza indeksowanych ofert, liczne udogodnienia funkcjonalne oraz skuteczność wyszukiwań wybranych produktów.

W polskim Internecie działa już ponad 20 porównywarek cen, które każdego dnia porównują miliony ofert z kilku tysięcy sklepów. Magazyn PC World w dniach 30 stycznia – 1 lutego 2009 przeprowadził test, który miał odpowiedzieć na pytanie, która z porównywarek funkcjonujących na polskim rynku jest najlepsza. Ocena ogólna każdej porównywarki wyprowadzana była z ocen częściowych przyznanych w trzech kategoriach: Zasoby, Funkcjonalność i Skuteczność. Kategorii Zasoby nadano wagę 20%, natomiast kategorie Funkcjonalność i Skuteczność odpowiadały za 30% i 50% oceny ogólnej.
Pierwsze miejsce w rankingu zajął serwis Nokaut.pl, który dzięki 10 719 317 indeksowanym ofertom i współpracy z 1786 sklepami internetowymi, jest obecnie największą polską porównywarką cen. Dominacja Nokaut.pl w kategorii Zasoby nie przesądziła jednak o wygranej, ponieważ w teście PC World kategoria ta odpowiadała jedynie za 1/5 oceny całkowitej. Czynnikiem, który zadecydował o zwycięstwie była skuteczność wyszukiwań w teście. Dwukrotnie za pomocą Nokaut.pl znaleziono najniższą cenę, a średnia znajdowanych przez Nokaut.pl ofert wyniosła zaledwie 107,43% w stosunku do cen najniższych.
Ponadto porównywarkę doceniono za liczne udogodnienia funkcjonalne wprowadzone od początku istnienia serwisu, a także za praktyczność wersji mobilnej.
„Cieszymy się ze zwycięstwa, ale obiecujemy, że nie spoczniemy na laurach i dalej będziemy się rozwijać, aby jak najlepiej zaspokajać potrzeby Klienta. Już niedługo planujemy wprowadzić kolejne udogodnienia, które sprawią, że korzystanie z naszego serwisu będzie jeszcze bardziej efektywne. Nazwa Nokaut.pl zobowiązuję i mamy nadzieję, że ciężką pracą i innowacyjnymi rozwiązaniami w niedalekiej przyszłości znokautujemy rynkową konkurencję” – tak wyniki testu podsumował Wojciech Czernecki, dyrektor zarządzający Nokaut.pl.
Drugie miejsce niespodziewanie przypadło porównywarce Twenga, która dzięki bardzo dobrym wynikom skuteczności i 25 tysiącom indeksowanych sklepów, uplasowała się tak wysoko w klasyfikacji.
Radar, za przyzwoite wyniki w każdej kategorii nagrodzony został trzecim miejscem.
Poza podium znalazł się Skąpiec, który uzyskał bardzo wysoki wynik w kategorii funkcjonalność, ale zawiódł pod względem skuteczności wyszukiwań. Okazje.info dwukrotnie znalazły najniższą cenę i dzięki wynikom skuteczności uplasowały się na pozycji piątej.
W teście chyba najbardziej rozczarowało Ceneo, z którego korzysta obecnie najwięcej użytkowników. O szóstym miejscu w zestawieniu zadecydowało to, że ani razu za pomocą Ceneo nie znaleziono najniższej ceny. Porównywarka miała też wysoką bo liczącą, aż 121,85% średnią znajdowanych cen. (red)

Zaloguj się Logowanie

Komentuj