W Vattenfall Sales Poland nastąpiło uruchomienie systemu Oracle Customer Care & Billing for Utilities. Uruchomione narzędzie jest wiodącym światowym rozwiązaniem firmy Oracle dla przedsiębiorstw sektora utilities. Zapewni ono firmie Vattenfall Sales Poland możliwość dowolnego kształtowania oferty rynkowej, przejrzystą procesową obsługę klienta oraz pełny billing zgodny z wymogami wolnego rynku energii.
Jak powiedział Grzegorz Lot, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu Vattenfall Sales Poland: „nowoczesne rozwiązanie informatyczne Oracle powinno być jednym z kluczowych elementów do budowy trwałej przewagi konkurencyjnej Vattenfall”.
Korporacja Oracle uruchomiła pod koniec 2006 roku dedykowany oddział biznesowy zajmujący się sprzedażą oprogramowania dla przedsiębiorstw sektora użyteczności publicznej. Oddział ten działa pod nazwą Utilities Global Business Unit, zaś kluczowym oferowanym przezeń rozwiązaniem jest system Oracle Utilities Customer Care & Billing, powstały na bazie oprogramowania przejętych firm SPL i Lodestar.
Pozostałe składniki zestawu rozwiązań Oracle dla tego sektora, to produkty Oracle Utilities Network Management, Oracle Utilities Work and Asset Management i Oracle Utilities Mobile Workforce Management. Są to zaawansowane systemy do obsługi klienta, a także specyficzne aplikacje do zarządzania personelem pracującym w terenie i do obsługi sieci dystrybucyjnych oraz majątku trwałego u producentów i dystrybutorów elektryczności, gazu i wody.
System Oracle Customer Care and Billing for Utilities został umieszczony w polu liderów opublikowanego w lipcu 2007 raportu "Magic Quadrant for Utilities Customer Information Systems, 1H07" biura badawczego Gartner. (red)
Zaloguj się Logowanie