Kobieta, studentka, mieszkanka dużego miasta w wieku 25-34, korzystająca z Internetu codziennie lub prawie codziennie – to przeciętny użytkownik popularnych serwisów zakupów grupowych w Polsce. Co i za ile najczęściej kupują fani serwisów z „dealami” oraz to, jak zasobne mają portfele sprawdził Citeam.pl.
Fani zakupów grupowych uwielbiają surfować w sieci. Wg danych serwisu Citeam.pl oraz badań Megapanelu, aż co dziewiąty użytkownik stron z dealami to aktywny internauta zaglądający do wirtualnego świata codziennie lub prawie codziennie.
Największymi amatorami kupowania za pół ceny są internauci z grupy wiekowej 25-34, którzy stanowią aż 30 proc. wszystkich użytkowników zakupów grupowych. Zaraz po nich w kolejce po rabaty ustawiają się młodzi mający od 15 do 24 lat, a podium zamykają osoby w wieku 35-44.
Na zakupy grupowe częściej wybierają się również kobiety: – Panie stanowią 53 proc. użytkowników, są również bardziej aktywne na fanpage’ach serwisów zakupów grupowych na Facebooku, gdzie odsetek ten jest jeszcze wyższy i wynosi 58 proc – wyjaśnia Marta Krauze z serwisu Citeam.pl. Ponadto przeciętny fan grupowych „deali” pochodzi z miast, w szczególności tych powyżej 200 tys. mieszkańców. Co ciekawe, mało który użytkownik stron z rabatami mieszka sam – jedynie 7 proc. miłośników zakupów grupowych nie dzieli mieszkania ze współlokatorem.
Studenci uwielbiają zakupy grupowe
Najliczniejszą grupę użytkowników serwisów zakupów grupowych stanowią studenci, którym rabaty z pewnością są w stanie urozmaicić studenckie życie w dużym mieście. – Co piąta osoba odwiedzająca strony z rabatami pracuje na dyplom magistra. Co dziesiąty użytkownik jest specjalistą lub reprezentuje wolny zawód, a podium zamykają pracownicy administracji i urzędnicy – wylicza Marta Krauze z Citeam.pl.
Ciekawie przedstawiają się również zarobki przeciętnego użytkownika zakupów grupowych – co trzecia osoba deklaruje brak dochodu, jednak już 23 proc. fanów grupowych „deali” zarabia w granicach od 2 do 3 tys. zł. Oferty zniżkowe chętnie przeglądają również osoby z miesięczną wypłatą na poziomie co najmniej 3 tys. zł, którzy stanowią 13 proc. użytkowników zakupów grupowych. Ile pieniędzy zostawiają zatem internauci i co kupują na serwisach z rabatami?
Co i za ile kupujemy na serwisach z dealami?
Wg danych Citeam.pl kategorią ofert generującą największą liczbę sprzedanych kuponów są sklepy internetowe. – Rabaty dostarczane przez sprzedających na Allegro lub e-sklepy znajdują się na pierwszym miejscu wśród najchętniej kupowanych ofert. Co ciekawe na 20 deali, które zakończyły się rekordowym wynikiem sprzedaży w tej kategorii ofert, aż połowa dotyczyła wywoływania zdjęć przez Internet – mówi Marta Krauze z Citeam.pl.
Kolejną kategorią najpopularniejszych deali są kupony zniżkowe do restauracji, a co dziesiąte kliknięcie w Kup Teraz dotyczy ofert turystycznych oraz kosmetycznych. Najczęściej użytkownicy zakupów grupowych gustują w ofertach, których wartość nie przekracza 100 zł – kupony poniżej tej kwoty stanowią 80 proc. nabywanych na serwisie z przewagą tych do wartości 50 zł.
Citeam podsumował również oferty, które do tej pory zdobyły największe grono nabywców. Rekordowa liczba osób skusiła się na zakup żarówek LED, pizzy czy biletów do kina 5D. Każdy z tych deali wygenerował sprzedaż na poziomie od 7 do kilkunastu tysięcy kuponów. Polacy równie chętnie oszczędzali również na wywoływaniu zdjęć przez Internet, zakupach w internetowej aptece oraz na markowym obuwiu sportowym oferowanym na Allegro.
Zaloguj się Logowanie