Połączenia wideo z dowolną osobą w sposób równie łatwy, jak nawiązanie rozmowy telefonicznej

Na rynek wprowadzono innowację technologiczną, która umożliwia łatwe — przez naciśnięcie jednego przycisku — przełączanie pomiędzy różnymi trybami komunikacji (głos, wideo, komunikator, telekonferencja) i różnymi urządzeniami (smartfon, tablet, PC), wspomagając operatorów szerokopasmowych sieci komórkowych 4G (czwartej generacji) w udostępnianiu ich abonentom nowych usług komunikacyjnych.

Nowe rozwiązanie Alcatela-Lucenta, pod nazwą 4G Consumer Communications Solution, ułatwia komunikowanie się z przyjaciółmi lub rodziną, gdyż eliminuje potrzebę ustalenia typu urządzenia, usługodawcy i aplikacji umożliwiających w danym momencie dostęp do abonenta wywoływanego. Abonent wywołujący ma do dyspozycji jednolitą listę kontaktów, która zapewnia jeden punkt kontaktu z każdym adresatem, bez względu na jego lokalizację i używane aktualnie przez niego urządzenie. Dzięki wykorzystaniu przeglądarki z obsługą technologii Flash użytkownik może połączyć się w trybie wideo praktycznie z każdym komputerem osobistym lub mobilnym urządzeniem internetowym, bez potrzeby ustalenia — jak to jest obecnie konieczne — czy adresat używa w danym momencie kompatybilnej usługi wideo lub kompatybilnego urządzenia.

Sandip Mukerjee, prezes działu zaawansowanych rozwiązań telekomunikacyjnych Alcatel-Lucent, powiedział: „Dzięki tak ogromnemu uproszczeniu dostępu za pośrednictwem szerokiej gamy formatów i urządzeń telekomunikacyjnych rozwiązanie 4G Consumer Communications Solution ustanawia nowy styl komunikacji, w którym każdy kontakt odbywa się równie łatwo i niezawodnie jak tradycyjne połączenie głosowe. Tak wielkie usprawnienie komunikacji zostanie powitane z radością przez każdego, kto dotąd ulegał frustracji, próbując pilnie skontaktować się na różne sposoby z daną osobą bez informacji, jakie ma ona aktualnie możliwości dostępu. Obecnie wystarczy nawiązać połączenie w dowolnym wybranym formacie i kontakt dojdzie do skutku”.

4G Consumer Communications Solution jest łatwe w użyciu, a przy tym sprawniej obsługuje wielozadaniowość przy połączeniu z siecią 4G, udostępniając specyficzne funkcje zapewniające wydajne działanie poszczególnych usług. Głos i wizja przekazywane są w wysokiej rozdzielczości (HD), co zapewnia jakość i odczucie bezpośredniego kontaktu znacznie wyższe, niż spotykane w typowo dostępnych rozwiązaniach.

Diane Myers, główny analityk w firmie Infonetics Research, powiedziała: „4G Consumer Communications Solution umożliwia operatorom zintegrowanie usług telekomunikacyjnych i internetowych, rozszerzając zarazem komunikację poza połączenia wyłącznie głosowe. Takie nowe usługi, w połączeniu z wysoką jakością komunikacji, umożliwią operatorom wyraźne wyróżnienie się na rynku od zewnętrznych dostawców aplikacji”.

Trzonem nowego rozwiązania jest architektura Alcatel-Lucent IMS (IP Multimedia Subsystem). Jest to architektura oparta na otwartych standardach, która umożliwia dowolnego typu dostęp multimedialny lub telefoniczny z dowolnego urządzenia stacjonarnego lub szerokopasmowego oraz służy jako centrum komunikacji multimedialnej w sieci 4G.

Rozwiązanie jest także zgodne z proponowaną przez Alcatel-Lucent wizją „Application Enablement”, która ułatwia współpracę operatorów z twórcami aplikacji i dostawcami treści w celu tworzenia nowych usług. Udostępnienie programistom łatwych w użyciu interfejsów programowania (API) pozwala na maksymalne wykorzystanie możliwości IMS oraz włączenie tych możliwości do usług internetowych. W efekcie operatorzy mogą wykorzystywać aktywną, ciągle rosnącą społeczność twórców aplikacji do tworzenia atrakcyjnych usług dla swoich abonentów.

Zaloguj się Logowanie

Komentuj