Jeśli coś wzbudza nasze pożądanie to znaczy, że najpierw przykuło naszą uwagę, spodobało się nam, zaintrygowało nas, pobudziło naszą ciekawość. Zdaniem doradców ds. kariery podobnie jest z CV. Na rozmowie kwalifikacyjnej oprócz kompetencji liczy się prezencja, podobnie jest z życiorysem, który pracodewca widzi dużo wcześniej niż nas. Czy CV powinno mieć swój wizerunek zewnętrzny? Odpowiedź brzmi: TAK, bo zazwyczaj to ono powoduje, że pracodawca chce nas poznać bądź nie.
CV TO NIE FORMULARZ
2. Dobór kolorów nie może być przypadkowy. Całość musi być zharmonizowana nie tylko z barwami zdjęcia i ze stanowiskiem, ale i z tym, jaki masz temperament i jaką jesteś osobą. Jakie cechy osobowości charakteryzują ciebie w treści twojego CV i z powagą miny na zdjęciu. To czy barwy są odpowiednie dobrane do twojej osobowości dowiesz się wtedy, kiedy sam stwierdzisz, że to co stworzyłeś podoba Ci się i tak może właśnie wyglądać Twoja oferta w procesie rekrutacyjnym – twoje CV.
3. Użycie kolorów może być bardzo różne. Można użyć kolorów do zmiany całego białego tła dokumentu. Można też odpowiednio dobierać kolory na wyróżniania ważnych elementów CV. Można również korzystać z kolorów, chcąc odróżnić poszczególne moduły.
4. Liczba kolorów nie powinna przekraczać 3-4. Nie jest wymogiem, że ma ich być tyle, ale dając więcej kolorów, musisz pamiętać, że cały dokument musi być czytelny. Odstępstwem od tej reguły może być CV kandydata starającego się o posadę związaną ze sztuką czy grafiką. W ich przypadku, różnorodność kolorów, jest też pokazaniem wyczucia doboru barw. Podsumowująca wskazówka dotycząca ilości kolorów brzmi: CV ma być ładne, wyróżniać się i co najważniejsze musi być czytelne, więc zadbaj o odpowiednią ilość barw – tęcza też jest piękna, ale czy pasuje do ciebie?
5.Oprócz kolorów, w zależności od swojej osobowości, stanowiska o jakie się ubiegasz i swoich zainteresowań, możesz użyć też wykresów, grafik itp. To również wpływa na odbiór twojego CV. Pokazuje Ciebie jako człowieka, który ma swoją osobowość, tożsamość i ma odwagę się dzielić tym z innymi. Stajesz się tym samym kimś wyjątkowym na tle innych czarno-białych jednakowych aplikacji: Adam Warcholiński, właściciel Atelier Tiviano, śląskiej marki, która projektuje unikalne stroje biznesowe dla kobiet i mężczyzn – CV to nic innego jak złożony w litery dress code, jego fason i krój powinien być klasyczny, jednak osoba ubiegająca się o pracę, nie powinna zapominać o przełamaniu tej klasyki czymś co ją wyróżni i niewątpliwie może to być akcent kolorystyczny. Podobnie jest w modzie, którą tworzymy dla ludzi biznesu: oni szukają klasycznych projektów, ale wiedzą, że „to coś” , na co wpadnie tworząc projekt nasz kreator, sprawi, że wizerunkowo będą czuli przewagę w kontaktach biznesowych. I właśnie o tym powinni pamiętać kandydaci. Rozmowa kwalifikacyjna to spotkanie biznesowe. Potraktuj swojego partnera biznesowego z szacunkiem, a szacunek będzie Tobie oddany. Szacunek do partnera to podstawa dobrych negocjacji i pomyślnie zakończonych rozmów – także tych rekrutacyjnych.
Zaloguj się Logowanie