W obecnej chwili, kiedy komentarze i pogłoski “błąkające” się na wielu blogach oraz serwisach społecznościowych mogą mocno zaszkodzić reputacji niejednej firmy, menadżerowie powinni nauczyć się jak szybko reagować w tego typu sytuacjach. W swojej nowej ksiażce Digital Strategies for Powerful Corporate Communications (Strategie cyfrowe dla silnej komunikacji korporacyjnej) Paul A. Argenti, profesor komunikacji korporacyjnej w Tuck School of Business w Dartmouth, tłumaczy w jaki sposób kierownictwo firmy może opracować nowe, odważne strategie komunikacji wirtualnej opierające się na większej transparencji i autentyczności.
« Brak jakichkolwiek działań w dziedzinie komunikacji, to już jest pewnego rodzaju komunikacja » – stwierdza Paul Argenti – « Czy chodzi o kadry kierownicze AIG albo Goldman Sachs odmawiające wyjścia z budynku w ostatnim filmie Michaela Moora Capitalism: a Love Story, czy tez o Tigera Woodsa proszącego o poszanowanie jego życia prywatnego, w chwili kiedy jego popularność spada w błyskawicznym tempie – cisza jest wymona. Albo decydujecie się na przedstawienie swojej wersji faktów, albo inni zrobią to za was. »
Paul Argenti i Courtney Barnes, współautor ksiażki przygladają się z bliska pejzażowi Web 2.0 i analizują zwiekszającą się z każdym dniem centralną rolę komunikacji wirtualnej. Ksiażka podejmuje również niezwykle istotny temat komunikacji wewnętrznej w firmie i tłumaczy w jaki sposób rozwinąć skuteczne działania i strategię w tej dziedzinie.
Digital Strategies for Powerful Corporate Communications prezentuje kilka przykładów ilustrujących efektywne inicjatywy z dziedziny komunikacji w firmach takich jak : HP, Southwest Airlines, Sony, Starbucks, itd. Dla przykładu, firma Dell przeszła przez bardzo trudny okres nazwany « Dell Hell » (piekło Della), po tym jak ignorowała liczne skargi przysyłane jej przez jendego z konsumentów, który okazał się wpływowym profesjonalnym blogerem. Menadżerowie z Della jeszcze dzisiaj sobie przypominają te wydarzenia i od tego czasu całkowicie zmienili model komunikacji w firmie. Dell jest obecnie przykładem jednej ze światowych korporacji najefektywniej wykorzystującej media i portale społecznościowe.
Niestety nie można tego powiedzieć o wszystkich firmach. “Każdego dnia mniejsze firmy, ale też i duże korporacje przepuszczają okazje używania mediów społecznościowych dla własnej korzyści. Badź też są nieświadome szkody jakie te media mogą wyrządzić ich reputacji, gdyż jeszcze nie zrozumiały ich siły przekazu” – mówi Argenti. Jego zdaniem, “wiele firm postrzega media społecznościowe jako coś co nie ma racji bytu w miejscu pracy i takie nastawienie jest ogromnym błędem z ich strony”.
Zaloguj się Logowanie