Mój e-biznes – 4myCar.pl

Internetowy sklep 4myCar.pl działa na polskim rynku od maja 2010 roku. Firma zajmuje się internetową sprzedażą produktów samochodowych: środków i artykułów do pielęgnacji pojazdów, olejów silnikowych, płynów eksploatacyjnych oraz innych akcesoriów samochodowych.

Ideą sklepu jest dostarczanie kierowcom wszystkiego, co potrzebne, aby właściwie zadbać o samochód – zarówno pod względem estetycznym, jak i eksploatacyjnym. o handlu w sieci z pomocą rozwiązań Comarch rozmawiamy z Piotrem Hantulikiem – właścicielem sklepu 4myCar.pl.

Skąd pomysł na własny sklep internetowy?

Piotr Hantulik: Zrodził się on wiosną 2009 roku z wielkiej potrzeby usamodzielnienia się, chęci realizacji własnych pomysłów i marzeń. Po prostu zawsze chciałem prowadzić własną firmę. Dlaczego akurat sklep internetowy? Przede wszystkim od dawna interesuję się nowymi technologiami i Internetem. Uważam, że e-handel w Polsce wciąż będzie się dynamicznie rozwijał i jest to z pewnością branża z wielką przyszłością. Decydujące były również takie przyziemne przesłanki, jak stosunkowo niskie koszty rozpoczęcia i prowadzenia działalności oraz możliwość pracy w domu.

Dlaczego zdecydował się Pan na rozwiązanie Comarch? Czy testował Pan inne tego typu aplikacje dostępne na rynku?

PH: Zdawałem sobie od początku sprawę z tego, iż dobór odpowiedniego oprogramowania do zarządzania sprzedażą w sieci to sprawa kluczowa. Moje poszukiwania trwały kilka miesięcy. Na rynku istnieje bardzo wiele tego typu aplikacji, stąd wybór nie był prosty. Przede wszystkim założyłem sobie kilka kryteriów, które bezwarunkowo musiał spełniać mój program. Były to: pełna integracja sklepu z magazynem, brak wymogu zakładania konta przez klienta czy możliwość samodzielnej ingerencji m.in. w szatę graficzną. Nie bez znaczenia była też możliwość korzystania z aplikacji w modelu online, co wiąże się z ogromnymi oszczędnościami i wygodą. Dodatkowo zależało mi na znanej i godnej zaufania firmie oraz oczywiście rozsądnej cenie. Ostatecznie wybór padł na Comarch i dzisiaj mogę powiedzieć, że nie żałuję tej decyzji. Rozwiązanie Comarch iSklep24 jest najbardziej kompleksowe i spełniało wszystkie wspomniane kryteria.

Co ceni Pan najbardziej w rozwiązaniu Comarch?

PH: Dla mnie chyba najważniejsza jest możliwość pracy online, co daje mi ogromną mobilność. Nawet będąc na wakacjach za granicą, miałem możliwość podglądania, co się dzieje w moim sklepie. Cieszę się także z ciągłego rozwoju Comarch iSklep24 – tym bardziej że producent naprawdę uwzględnia sugestie jego użytkowników.

Jak wygląda praca od strony operacyjnej w Pańskiej firmie? Jak zorganizował Pan np. logistykę zamówień i na ile pomocne stały się tutaj narzędzia Comarch oraz integracja systemów?

PH: Obsługę całego sklepu oraz magazynu wykonuję na… jednym laptopie. O nowych zamówieniach informuje mnie Comarch iSklep24, wysyłając mi mailem kopię potwierdzenia złożenia zamówienia. Jak tylko klient potwierdzi zamówienie, importuję je do systemu Comarch iOPT!MA24 [przyp. red.: system operacyjny do obsługi firmy Comarch OPT!MA w modelu usługowym]. Następnie przekształcam zamówienie w dokument sprzedaży. Nie muszę dzięki temu ręcznie wprowadzać zamówionych przez e-klientów produktów, co znacznie przyspiesza realizację zamówienia i w zasadzie eliminuje możliwość pomyłki. Klient w tym czasie zostaje automatycznie poinformowany o zrealizowaniu zamówienia. Moje czynności ograniczają się praktycznie do zatwierdzenia i wydruku dokumentu. Od razu widać, jakie to ułatwienie.

Jak kształtuje się sprzedaż w Pana e-sklepie?

PH: Cały czas rośnie liczba internautów odwiedzających mój sklep. Obecnie bezwzględna liczba niepowtarzalnych użytkowników (według danych Google Analytics) zwiększa się miesięcznie o 50-70 proc. Dane te są o tyle zadowalające, że odwiedzający trafiają do sklepu głównie poprzez wyszukiwarkę (ok. 80 proc). Oczywiście wraz ze wzrostem liczby odwiedzających rośnie liczba zamówień. Obecnie podwaja się ona z miesiąca na miesiąc. Tak dobre wyniki są możliwe dzięki temu, że Comarch iSklep24 został bardzo dobrze zaprojektowany pod względem SEO. Bez korzystania z pomocy firm pozycjonujących mój sklep ma bardzo dobre wyniki w wyszukiwarkach.

W jaki sposób promuje Pan swój sklep internetowy?

PH: Obecnie promuję sklep w serwisie iGaleria24 [przyp. red.: wirtualna galeria handlowa promująca towary i usługi oferowane przez właścicieli Comarch iSklep24] oraz w kilku innych katalogach i serwisach sklepów internetowych. Wkrótce jednak planuję rozpocząć bardziej intensywną promocję w porównywarkach cen oraz za pomocą linków sponsorowanych. Z ciekawością czekam też na wprowadzenie nowej odsłony serwisu iGaleria24. Wierzę, że iGaleria24 stanie się dla mnie poważnym źródłem nowych klientów.

Funkcjonowanie Pańskiej firmy opiera się na rozwiązaniach internetowych (Comarch iOPT!MA24, Comarch iSklep24). Czy nie boi się Pan o bezpieczeństwo firmowych danych?

PH: Bezpieczeństwo informacji firmowych oraz danych osobowych moich klientów jest dla mnie bardzo ważne. Comarch oczywiście potrafi odpowiednio o nie zadbać i mam pewność, że nad bezpieczeństwem danych czuwają specjaliści Comarch Data Center. Myślę, że spałbym o wiele mniej spokojnie, gdybym przechowywał wszystkie dane na własnych serwerach w siedzibie firmy.

Zaloguj się Logowanie

Komentuj