Microsoft Dynamics AX for Retail R2 nowym wsparciem dla handlu detalicznego

1 marca br. odbyła się konferencja prasowa, podczas której Microsoft Dynamics wraz z Partnerami zaprezentował możliwości zaktualizowanej wersji aplikacji klasy ERP dedykowanej sektorowi handlu detalicznego – Microsoft Dynamics AX for Retail R2.

Aplikacja, dostępna od 1 lutego br. w ponad 50 krajach, ma za zadanie usprawniać i ułatwiać zarządzanie punktami sprzedaży, sklepami, łańcuchem dostaw, marchandaisingiem oraz finansami.

– Najnowsza wersja systemu Microsoft Dynamics AX for Retail R2 powstała z myślą o zwiększeniu efektywności działań sprzedażowych i zapewnieniu jeszcze wyższego poziomu obsługi klienta, niż było to dotychczas – mówi Janusz Małgorzaciak, ekspert systemów ERP Microsoft Dynamics, Microsoft. – Aplikacja pomaga przedsiębiorcom zredukować złożoność działań i procesów biznesowych, efektywniej zarządzać łańcuchem dostaw, maksymalizować wydajność pracowników, szybciej reagować na nadarzające się okazje, czy też umacniać lojalność wśród klientów – dodaje Janusz Małgorzaciak.

To, co wyróżnia nową wersję oprogramowania, to m.in. narzędzia umożliwiające scentralizowane zarządzanie, które dostarczają informacji o klientach i na tej podstawie pozwalają na zaproponowanie im odpowiedniej oferty. Przedsiębiorstwo zyskuje możliwość zapewnienia jeszcze lepszej obsługi i wykorzystania większej ilości sprzyjających okazji sprzedażowych. Dzięki wyposażeniu systemu w opcję Retail Role Center pracownicy mają możliwość szybszego i wygodniejszego wprowadzania danych, ich przeglądania, analizy i przetwarzania. Dysponowanie tylko bieżącymi, uporządkowanymi informacjami umożliwia managerom podejmowanie trafniejszych decyzji. Ponadto, zyskują oni lepszy wgląd w procesy aktualnie zachodzące w firmie.

Co ważne, nowy Dynamics AX for Retail został wyposażony w interfejsy do zarządzania asortymentem oraz narzędzia przyspieszające przepływ pracy. Dużym atutem systemu jest również jego wielojęzyczność – szczególnie istotna dla koncernów działających w rozproszonych lokalizacjach, na różnych rynkach – zapewniająca sprawną i bezproblemową komunikację.

Istotną dla handlu detalicznego funkcjonalnością jest również aplikacja POS służąca do jeszcze szybszej i łatwiejszej obsługi kas sklepowych. Umożliwia ona zarządzanie walutami, obsługę zaawansowanych rabatów, wprowadzanie sprzedaży z klawiatury, wagi, płaskiego i/lub ręcznego czytnika kodów kreskowych czy też generowanie automatycznych raportów sklepowych.

– Chciałbym również zaznaczyć, że nasi Partnerzy, specjalizujący się we wdrożeniach w branży handlowej, w tym Columbus IT, I&B Consulting, Accenture czy IT.integro, oferują swoją pomoc we wzbogacaniu systemu w rozwiązania dopasowane do indywidualnych potrzeb klientów. Nigdy nie zostawiamy naszych klientów bez fachowej opieki, starając się wspierać ich na każdym kroku swoją wiedzą i doświadczeniem – dodaje Janusz Małgorzaciak.

Na wdrożenie rozwiązań Microsoft Dynamics zdecydowały się wiodące przedsiębiorstwa działające w różnych sektorach handlu takie jak: Solar i Ferax (właściciel marek Gatta i Wola), które prowadzą jednocześnie działalność produkcyjną, czy też Mix Electronics – jedna z największych sieci polskich sklepów i hurtowni sprzętu AGD, RTV i GPS.

Ferax – właściciel marki rajstop i bielizny Gatta oraz Wola – rajstop i skarpet dziecięcych. Decyzja o wdrożeniu systemu Microsoft Dynamics AX wspartego aplikacją Microsoft Dynamics RMS została podjęta ze względu na dynamiczny rozwój sieci sklepów na terenie całego kraju. Wdrożenie objęło takie obszary działalności firmy jak: finanse, logistyka, produkcja i planowanie. Zaimplementowane narzędzia pozwalają na śledzenie sprzedaży w czasie rzeczywistym we wszystkich salonach, analizowanie kosztów wprowadzania kolekcji na rynek, podgląd stanów w magazynach, w tym sklepowych, oraz dostosowywanie strategii produktowej do różnic występujących na lokalnych rynkach.

– Wybraliśmy system Microsoft Dynamics AX, ponieważ oferując dużą elastyczność oraz wysoką jakość, spełnia wszystkie ważne dla nas kryteria. Nie bez znaczenia był również wybór firmy wdrażającej system. I&B Consulting oferuje kompleksową obsługę klienta. Zespół wdrożeniowy tej firmy posiada duże doświadczenie i wysokie kompetencje, co było widoczne na każdym etapie realizacji projektu – powiedział Andrzej Konopka, Dyrektor Operacyjny firmy Ferax.

Mix Electronics – jedna z największych polskich sieci handlująca sprzętem AGD, RTV i GPS. Firma potrzebowała narzędzia do łatwego i szybkiego sprawdzania stanów magazynowych, monitorowania co i jak szybko jest sprzedawane, w tym czy dany towar został już wydany i zaksięgowany. Wymogiem przy wyborze systemu było również usprawnienie kluczowych procesów biznesowych z zakresu finansów, środków trwałych, zakupów i rozliczeń oraz ogólne wsparcie rentowności działań przedsiębiorstwa.

Eksperci z Columbus IT specjalnie na potrzeby swojego klienta zaprojektowali też dodatkowe funkcjonalności w obszarze zarządzania limitami kredytowymi, rejestrowania zapłat – w tym ewidencji różnych metod zapłaty – realizowanych przez klientów detalicznych oraz aplikacji automatyzujących współpracę zaimplementowanego oprogramowania z systemami bankowymi. Wdrożone rozwiązanie dostarcza stale aktualizowanych danych na temat najważniejszych procesów zachodzących w przedsiębiorstwie.

– Dzięki temu uzyskaliśmy pełny i rzeczywisty podgląd tego, co dzieje się w naszej firmie – mówi Witold Kruszewski, członek zarządu Mix Electronics.

Zaloguj się Logowanie

Komentuj