Startup z siedzibą w Palo Alto (USA), właściciel serwisu społecznościowego Facebook, gdy poznał niezadowolenie użytkowników ze skomplikowanych ustawień prywatności, obiecał je zmienić – tym razem, na lepsze.
„Kiedy rozpoczynaliśmy pracę nad Facebookiem, budowaliśmy go wokół kilku prostych koncepcji” tłumaczył w swoim oświadczeniu dyrektor generalny Mark Zuckerberg. „Kiedy ludzie mają kontrolę nad tym, czym się dzielą, chcą jeszcze chętniej się dzielić. Przez ostatnie kilka tygodni, sprawą numer jeden, o której słyszeliśmy od użytkowników to chęć łatwiejszego sposobu kontrolowania udostępnianych przez nich informacji” powiedział Zuckerberg. „Więc stopniowo zaczęliśmy wprowadzać zmiany, które ułatwią tę kontrolę”.
Według oświadczenia firmy, Facebook konsultował się w tej kwestii z biurem senatora Charles’a Schumer’a, D-N.Y., Consumer Action oraz Electronic Frontier Foundation.
Facebook obiecuje, między innymi, zmienić ustawienia domyślne użytkowników, gdy wprowadzi nowe usługi. Jak napisano w oświadczeniu, „to oznacza, że użytkownicy Facebook’a nie będą musieli się martwić o nowe ustawienia w przyszłości”.
Ponadto, firma Zynga z San Francisco podpisała pięcioletni kontrakt z właścicielem serwisu społecznościowego Facebook, w celu dostarczania gier online na stronie przez okres 5 lat, czyli przez okres rozwoju stosowania Facebook Credits, wirtualnej waluty strony.
Zaloguj się Logowanie