Przyszłość aplikacji webowych pod znakiem mashup

Od oprogramowania dla biznesu oczekuje się skutecznego wsparcia działania firmy, nieskomplikowanej obsługi i ceny adekwatnej do jakości. Ostatnie lata pokazały, że nie mniej istotną cechą jest możliwość integracji programu z zewnętrznymi aplikacjami i dopasowanie go w ten sposób do potrzeb własnego biznesu.

W dobie informatyzacji i powszechnego dostępu do usług, które zaledwie kilka lat temu osiągalne były wyłącznie dla wielkich korporacji, producenci oprogramowania jeszcze uważniej wsłuchują się w głosy przedsiębiorców próbując odkryć, jakie cechy ich zdaniem powinien mieć idealny program. Innowacją, która wyznacza nowe trendy w projektowaniu aplikacji biznesowych ma być mashup wyróżniony w 2008 roku przez analityków firmy badawczej Gartner jako jedna z 10 strategicznych technologii jutra. Boom na mashup przewidzieli także autorzy raportu Forrester Research, którzy za kulminacyjne lata wskazali 2009 i 2010 rok prognozując, że popularność tego oprogramowania zacznie maleć dopiero w 2013 roku, jako odpowiedź na pojawienie się nowej generacji narzędzi biznesowych.

Mashup łączy aplikacje
Najogólniej ujmując mashup to technika łączenia treści, danych i funkcji zaczerpniętych z Internetu w celu nadania im nowej, niespotykanej i atrakcyjniejszej formy. – To rozwiązanie, które pomaga rozwijać funkcjonalność własnych produktów poprzez integrację z zewnętrznymi, niezależnymi aplikacjami. Stanowi szansę przede wszystkim dla programistów, którzy wykorzystując ogólnodostępne technologie mogą nie tylko urozmaicać ofertę, ale także tworzyć zupełnie inne, kompleksowe pakiety rozwiązań – mówi Tomasz Pakulski z platformy komunikacyjnej Redlink.pl.

Zatem kluczem jest integracja wielu aplikacji w jednym narzędziu. Przykładem mogą być usługi telekomunikacyjne oferowane przez Redlink.pl – kampanie głosowe, smsowe oraz faksowe, które mogą zostać zaimplementowane do dowolnego systemu informatycznego (np. sklepu internetowego, CMS, CRM) bez konieczności wprowadzania skomplikowanych wdrożeń czy ponoszenia dodatkowych kosztów. Tomasz Pakulski dodaje: – Przy pomocy API, zaprojektowanego przez Redlink.pl, można budować nowe aplikacje lub rozbudowywać już istniejące bez potrzeby inwestowania we własną platformę VoIP.

Integracja z Web Services
Dla przedsiębiorcy Redlink.pl Web Services oznacza narzędzie pozwalające na automatyzację wielu procesów biznesowych w jednym miejscu – np. realizację zamówień w sklepie internetowym, monitoring usług i kompleksową obsługę klienta od momentu złożenia zamówienia, realizacji umowy, po kwestie rozliczeń czy działania windykacyjne.

Czynnikiem kluczowym staje się także możliwość regularnego, bezpośredniego i spersonalizowanego kontaktu z odbiorcami oferty, nie tylko poprzez standardowe już wiadomości e-mailowe, ale również za pośrednictwem bardziej nietypowych kanałów komunikacji, które pozwolą wyróżnić się na tle konkurencji – jak na przykład wiadomości głosowych. Takie rozwiązania oszczędzają czas i pieniądze dzięki możliwości przeprowadzania kampanii reklamowych lub/i informacyjnych z poziomu własnego, rozbudowanego systemu. Tym bardziej, że nie jest potrzebne tworzenie lub importowanie bazy klientów czy też szkolenie pracowników, przygotowujące ich do obsługi nowego systemu.{mospagebreak}Voice Services
Voice Services to nic innego jak możliwość realizacji profesjonalnych kampanii głosowych (tzw. voice broadcast lub SMS głosowy) w odniesieniu do użytkowników telefonów stacjonarnych i komórkowych. Rozwiązanie to nie jest zbyt często spotykane na rynku, stanowi więc dodatkowy wyróżnik firm, które z niego korzystają. Plusem jest także fakt, że przedsiębiorca nie musi zatrudniać konsultantów telefonicznych do przekazywania wiadomości, ponieważ pracę tę wykona system w sposób w pełni kontrolowany i zautomatyzowany.

Z systemu CRM wzbogaconego o Redlink.pl Voice Services korzysta m.in. spółka Ogicom proponująca nowoczesne rozwiązania internetowe dla biznesu. Prezes firmy, Krzysztof Szyszka: – Voice Services zoptymalizował pracę działu windykacji. W określonym momencie system informatyczny generuje komunikat tekstowy przekazywany następnie do platformy Redlink.pl. System automatycznie zamienia go na mowę i odtwarza klientowi poprzez zestawione połączenie telefoniczne. Dzięki temu możemy skutecznie dotrzeć do klientów, którzy zalegają z płatnościami.

SMS Services
Wiadomość tekstowa to nadal bardzo efektywne narzędzie łączące w sobie prostotę i zwięzłość przekazu z niemal stuprocentowym prawdopodobieństwem przeczytania wiadomości przez odbiorcę. Narzędzie to świetnie sprawdzi się w informowaniu klientów o: postępach w realizacji zamówienia, wydarzeniach i imprezach, konkursach lub promocjach. Ciekawym pomysłem są także ankiety SMS, które pozwalają zmierzyć poziom zadowolenia klienta i usprawnić proces jego obsługi.

Z platformy Redlink.pl korzysta m.in. firma Inotel świadcząca usługi z dziedziny telekomunikacji i Internetu. – Kampanie SMS pozwalają dotrzeć z komunikatem do użytkowników informując np. o chwilowych przerwach w dostępie do usługi lub kończącym się okresie obowiązywania umowy. System nie dość, że wygodny i prosty w obsłudze, to pozwala utrzymać stały kontakt z klientami, niezwykle ważny z punktu widzenia branży – przytacza przykład prezes Inotel, Jakub Dwernicki.

Fax Services
Fax Services to możliwość rozsyłania wystawionych zamówień, faktur oraz innych dokumentów w oparciu o protokół faksowy. Z usług Redlink.pl od wielu miesięcy korzysta kwiaciarnia internetowa Euroflorist, która współpracuje z ponad 600 kwiaciarniami w Polsce. Ponieważ nie wszystkie punkty posiadają stały dostęp do Internetu, postanowiono oprzeć wymianę zamówień o komunikację faksową oraz SMS.

- Dzięki Redlink.pl Web Services pracownicy działu zamówień zostali odciążeni z ręcznego wysyłania faksów i kontroli ich dostarczenia. Zaoszczędziliśmy w ten sposób czas, dzięki czemu możemy skupić się na lepszej obsłudze klienta oraz realizacji zamówień – mówi Andrzej Świderski, członek zarządu EuroFlorist Polska.

/www.redlink.pl

Zaloguj się Logowanie

Komentuj