Atrakcje turystyczne zamiast zwykłych produktów i plecak zamiast sklepowego koszyka – powstający właśnie internetowy serwis turystyczny Land of Poland umożliwi turystom przygotowanie własnego, spersonalizowanego przewodnika podróży po Polsce.
Projekt otrzymał dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Uważamy, że Polska niewystarczająco wykorzystuje swój potencjał turystyczny. Naszym zdaniem, przyszłość marketingu marki Polska leży właśnie w internecie” – mówi jeden z pomysłodawców serwisu, właściciel firmy Emineo, Bartłomiej Rak.
Dzięki serwisowi, który jego twórcy porównują do sklepu internetowego, turyści – w pierwszym okresie tylko ci, którzy znają język polski – będą mogli wybierać miejsca, które chcą zobaczyć i umieszczać je w swoim wirtualnym plecaku. Po dokonaniu wyboru, specjalny algorytm wygeneruje dostosowany do indywidualnych preferencji przewodnik, który turysta może wydrukować i zabrać ze sobą w podróż.
Land of Poland umożliwia także korzystanie z usługi, w której interaktywny przewodnik zostaje uzupełniony o informacje z pierwszej ręki, m.in. od lokalnych przewodników. Mają oni doradzać co warto zobaczyć, gdzie dobrze zjeść czy gdzie szukać noclegu.
Lokalni przewodnicy za swoją wiedzę będą wynagradzani, a najbardziej aktywni mają otrzymywać nagrody turystyczne w ramach programu lojalnościowego.
Land of Poland będzie adresowany do dwóch grup docelowych: turystów szukających informacji w Internecie i osób, które dysponują wiedzą o atrakcjach turystycznych w Polsce: pasjonatów, przewodników czy lokalnych działaczy.
Serwis ma być dostępny w drugim kwartale przyszłego roku, na początku tylko w języku polskim, a potem w sześciu językach europejskich.
Zaloguj się Logowanie