Ponad 30 mln zł oszczędzi Zakład Ubezpieczeń Społecznych w roku 2011. To efekt wypowiedzenia umowy na obsługę świadczeń przez ZETO Częstochowa oraz zmiany zakresu przetwarzania danych w pozostałych ZETO.
W perspektywie najbliższych lat Zakład szykuje kolejne cięcia wydatków w zakresie outsourcingu usług IT. Będzie to możliwe dzięki migracji danych do Kompleksowego Systemu Informatycznego ZUS.
Umowa na eksploatację systemu emerytalno-rentowego Rentier Manager/AD z ZETO Częstochowa została zawarta jeszcze w 1994 r. Po 16 latach obowiązywania ZUS zdecydował się na jej wypowiedzenie z końcem listopada. Po rocznym okresie wypowiedzenia, czyli 1 grudnia 2011 r. dotychczasowe obowiązki ZETO Częstochowa w zakresie obsługi niezreformowanych świadczeń emerytalno-rentowych przejmie Centralny Ośrodek Obliczeniowy ZUS. Koszt przetwarzania przez ZETO Częstochowa 140 tys. świadczeń to kwota ponad 300 tys. zł miesięcznie. Stąd też rezygnacja ze współpracy z ZETO przyniesie Zakładowi 3,6 mln zł oszczędności rocznie.
Należy podkreślić, że wypowiedzenie umowy ZETO Częstochowa jest początkiem podjętego przez Zakład procesu zmniejszania kosztów w zakresie outsourcingu usług IT. W miarę rozbudowy systemu informatycznego, ZUS będzie przejmował obowiązki kolejnych zakładów elektronicznej techniki obliczeniowej, z którymi ma zawarte umowy na przetwarzania 7,5 mln niezreformowanych świadczeń emerytalno-rentowych na kwotę przekraczającą 220 mln zł rocznie.
Dodatkowe oszczędności dotyczą przetwarzania danych we wszystkich pozostałych 17 ZETO. Zmniejszenie kosztów o ok. 30 mln zł w 2011 r. związane jest z przeniesieniem danych świadczeń nieaktywnych (świadczeń nie realizowanych z powodów zgonu lub ustaniu prawa wypłaty świadczenia) do centralnego zasobu ZUS oraz obniżeniem stawek za bieżące przetwarzanie. Część z zaoszczędzonych środków zostanie przeznaczonych na rozbudowę elektronicznego archiwum ZUS oraz zwiększenie bezpieczeństwa przetwarzania danych w ZETO.
Zaloguj się Logowanie