Pierwsza edycja EDIT 2010 Powered by Adobe zakończona

18 listopada w warszawskim 3f Studio odbyła się pierwsza edycja EDIT 2010 Powered by Adobe, przeglądu najlepiej zaprojektowanych magazynów drukowanych ze świata oraz szeroko pojętego designu cyfrowego. Głównym partnerem EDIT 2010 było Adobe Polska.

Podczas konferencji swoje interpretacje tegorocznych haseł przewodnich: Idee, Inspiracje i Innowacje, zaprezentowali czołowi projektanci oraz specjaliści z branży wydawniczej, m.in. światowej sławy designer Kuchar Swara, najczęściej nagradzany polski projektant prasowy Jacek Utko, specjalista od editorial design Jeremy Leslie, Roger Risdal z Adobe oraz Dominika Szczechowicz z Newsweek Polska.

Organizatorem wydarzenia była agencja Elementone i Fundacja SPOT. Głównym partnerem natomiast firma Adobe. Dodatkowo wydarzenie było wspierane przez Izbę Wydawców Prasy i Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.

Hasła przewodnie EDIT 2010 Powered by Adobe i wystąpienia prelegentów:

W temacie Idee głos zabrali Kuchar Swara, światowej sławy designer, który przybliżył słuchaczom redesign „The Spectator” oraz laureat ponad 40 międzynarodowych nagród w dziedzinie design, Jacek Utko, który omówił bardzo aktualny obecnie temat ewolucji prasy cyfrowej kosztem prasy drukowanej. Jego zdaniem największym problemem prasy drukowanej nie jest nadchodząca wielkimi krokami era prasy cyfrowej, a sama prasa drukowana. A raczej tworzący ją wydawcy, redaktorzy i dziennikarze, którzy w pogoni za najświeższymi informacjami i skupiając się na ich jak najszybszym przekazaniu, stracili kontakt z czytelnikiem, zapominając jednoczenie o atrakcyjnej formie przekazywanych informacji.

W temacie Inspiracje głos zabrał Jeremy Leslie, twórca kultowego bloga MagCulture. Opowiadał o rynku niezależnych wydawnictw, drodze jaką przeszły, ich aktualnej pozycji i przyszłości, która je czeka. W swoim wystąpieniu opowiadał też o editorial designie jako przyszłości wszystkich wydać cyfrowych.

Ostatnia część konferencji dotyczyła Innowacji. Dominika Szczechowicz, dyrektor artystyczny Newsweek Polska (pierwszy magazyn w Polsce, który wprowadził wydanie cyfrowe na tablet iPad dzięki technologii Adobe) opowiadała o konieczności zmiany sposobu myślenia przez redaktorów zajmujących się wydaniami cyfrowymi. Czytelnik oczekuje interakcji, wydanie cyfrowe nie może być statyczne i nudne. Musi pobudzać do myślenia, utrzymać zainteresowanie czytelnika i mieć intuicyjną nawigację.

Ostatnim prelegentem był Roger Risdal, Business Developer Manager z Adobe. W swojej prezentacji przedstawił szerokie możliwości najnowszej wersji oprogramowania InDesign CS5 i rozwiązania Digital Publishing Suite. Zaprezentował jak przy pomocy Adobe zaprojektować kontent na urządzenia mobilne oraz końcowy efekt jaki to przynosi. Efekt imponujący – obrazowanie panoramiczne i 360°, które w wydaniach papierowych jest oczywiście niemożliwe. Gotowy produkt – materiał prasowy z wbudowanym interaktywnym filmem i efektem panoramicznym obrazu, Roger Risdal pokazał bezpośrednio w czasie prezentacji na tablecie iPad.

Zaloguj się Logowanie

Komentuj