BenchmarkPortal, niezależna firma badawcza specjalizująca się w promowaniu najlepszych praktyk dla centrów kontaktowych, opublikowała raport określający najlepsze strategie dla stopniowej migracji centrów kontaktowych w kierunku oprogramowania komunikacyjnego typu wszystko-w-jednym. Raport opiera się na wynikach poprzednich badań, które wykazały, że roczny koszt oprogramowania komunikacyjnego typu wszystko-w-jednym może być ponad połowę mniejszy od kosztu rozwiązania wielopunktowego.
BenchmarkPortal definiuje rozwiązania wielopunktowe dla centrów kontaktowych jako systemy powstające w wyniku przejęcia i integracji wielu wyspecjalizowanych produktów różnych dostawców. Każdy moduł sprzętowy posiada w tym wypadku odrębne oprogramowanie, co tworzy wiele punktów administracji systemu.
„Nasze poprzednie analizy udowodniły, że oprogramowanie komunikacyjne typu wszystko-w-jednym przynosi centrom kontaktowym znaczące korzyści – w tym również finansowe” – powiedział dr Jon Anton, współautor raportu oraz profesor na Uniwersytecie Purdue. – „Dlatego chcieliśmy określić najlepsze metody adopcji takiego rozwiązania. Wykazaliśmy, że najbardziej optymalną drogą jest stopniowa migracja; centra kontaktowe nie muszą wtedy podejmować ryzykownej decyzji o całkowitej wymianie rozwiązania”
Raport został przygotowany na bazie informacji zebranych z ponad 100 centrów kontaktowych. Zawiera opis sześciu przypadków migracji stworzonych na podstawie wywiadów z uczestnikami badań. Obejmuje również zbiór wskazówek, które mają pomóc centrom kontaktowym w analizie i wyborze strategii migracji najlepszej dla specyfiki ich działalności.
Najważniejsze wnioski płynące z badania to:
- istnieje wiele centrów kontaktowych, które przeprowadziły proces migracji do oprogramowania komunikacyjnego typu wszystko-w-jednym
- zazwyczaj proces ten nie jest trudniejszy ani bardziej skomplikowany niż inne projekty IT podejmowane w centrach kontaktowych
- około czterech z pięciu managerów posiadających doświadczenie z systemami wielopunktowymi uważa, że stopniowa migracja do oprogramowania komunikacyjnego typu wszystko-w-jednym jest atrakcyjnym rozwiązaniem
- nie sposób określić jedynej słusznej drogi migracji, jednak raport zawiera zestaw czynników, które centra kontaktowe powinny wziąć pod uwagę rozważając strategię projektu. Są to między innymi:
- Data wdrożenia obecnego rozwiązania
- Stopień integracji rozwiązania wielopunktowego z infrastrukturą, procesami i technologiami używanymi przez firmę
- Strategie zarządzania wiedzą oraz zasobami w trakcie migracji
- Tzw. czynnik ludzki
- Budżet
- Ilość i rozmieszczenie oddziałów firmy
- Ogólne plany rozwoju technologicznego
Zaloguj się Logowanie