W PKP Intercity S.A. rozpoczęło się wdrożenie aplikacji logistycznych Oracle, wchodzących w skład pakietu aplikacji biznesowych Oracle E-Business Suite. Projekt prowadzą partnerzy Oracle Polska: Spółka PKP Informatyka wraz z podwykonawcą, firmą Alatus Sp. z o.o. Instalacja modułów logistycznych jest uzupełnieniem wdrożenia aplikacji finansowych Oracle, które zostało wykonane w roku 2007, także przez Spółkę PKP Informatyka.
Moduły logistyczne które są wdrażane w ramach projektu, to systemy: Gospodarka Magazynowa oraz Zaopatrzenie. Projekt był poprzedzony kilkumiesięczną fazą analizy biznesowej, którą przeprowadzili analitycy PKP Informatyka oraz konsultanci Oracle Polska przy wsparciu ekspertów Biura Zaopatrzenia i Administracji, Biura Ekonomicznego
i Finansowego spółki PKP Intercity.
W pierwszym etapie wdrożenia do systemu zostanie włączonych siedem najważniejszych magazynów PKP Intercity, z możliwością dalszego zwiększania ich liczby. Pierwszy magazyn pilotażowy jest planowany do oddania użytkownikom w lipcu 2009 roku; po odpowiednim przetestowaniu tej instalacji rozpocznie się rozszerzenie projektu na pozostałe magazyny Spółki. Planowane zakończenie tego etapu projektu, to koniec roku 2009.
Aplikacje logistyczne Oracle będą zintegrowane z systemami, które są obecnie eksploatowane przez PKP Intercity, ważnym elementem projektu jest także przeniesienie danych do nowych aplikacji z obecnie używanego systemu magazynowego.
Równolegle do instalacji Gospodarki Magazynowej prowadzone jest dla całej Spółki PKP Intercity wdrożenie systemu Oracle Purchasing. System będzie koordynował wszystkie procesy związane z zaopatrzeniem, w tym zapotrzebowania i zamówienia zakupu, tworzenie budżetu i śledzenie jego wykonania, oraz ścieżki akceptacji dla wszystkich wymaganych dokumentów.
"Z wielu aplikacji biznesowych wymaganych przez PKP Intercity, w pierwszej kolejności do wdrożenia zostały wybrane systemy do zarządzania magazynami oraz obsługi zaopatrzenia, co miało związek z ostatnimi zmianami organizacyjnymi w Spółce" – komentuje Marcin Trzaska, Prezes Zarządu PKP Informatyka. "Zwłaszcza przydatny dla PKP Intercity będzie system Oracle Purchasing, który pozwoli sprawować pełną kontrolę nad zakupami dokonywanymi w firmie, umożliwi także łatwiejsze zarządzanie umowami z kontrahentami. Według wielu niezależnych raportów system tej klasy przynosi przedsiębiorstwu ogromne oszczędności kosztów, sięgające nawet 30%".
PKP Intercity S.A. to przewoźnik kolejowy wyspecjalizowany w obsłudze połączeń dalekobieżnych. Każdego dnia na tory wyjeżdża 555 pociągów tej firmy – od luksusowych EuroCity, InterCity poprzez Ekspresy, po pociągi Tanich Linii Kolejowych i pociągi pośpieszne. Intercity obsługuje także międzynarodowy pociąg hotelowy Chopin oraz EuroNight Jan Kiepura.
PKP Informatyka spółka z o.o. powstała z przekształcenia Centrum Informatyki Kolejnictwa (CIK) i jest dzisiaj jedną z największych firm komputerowych w Polsce, zatrudniając 800 pracowników, w tym ponad 200 programistów. Zakres usług informatycznych świadczonych przez Spółkę obejmuje opracowywanie i wdrażanie systemów informatycznych, wspieranie użytkowników w eksploatacji systemów już wdrożonych oraz serwis sprzętu. Firma posiada rozbudowany zespół specjalistów w dziedzinie wdrażania i eksploatacji systemów klasy ERP w tym aplikacji biznesowych Oracle E-Business Suite, liczący ponad 50 osób w czterech obszarach merytorycznych.
ALATUS Sp. z o.o. istnieje na polskim rynku informatycznym od 1994 roku. W 2004 r. firma nawiązała strategiczne partnerstwo z Oracle Polska, obejmujące zarówno technologie, jak i aplikacje biznesowe. Zespół zajmujący się produktami Oracle liczy 40 konsultantów, wyspecjalizowanych w zakresie wyboru i wdrożeń aplikacji Oracle E-Business Suite oraz technologii Oracle (bazy danych, ECM, BI). Zespół uczestniczył w wielu projektach w kraju i za granicą, pracując m.in. dla takich firm, jak ARiMR, UFG, CIECH, Dalkia, Faurecia, Państwowe Porty Lotnicze, czy PZU. (red)
Zaloguj się Logowanie